Svært at lave nr. 2 :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2015

Anonym trådstarter

Er der andre der har haft svært ved at lave nr 2?

Vores første blev lavet i 3. forsøg efter p-pille stop. Nu har vi været i gang med at prøve at lave en lillebror/søster i 13 måneder og der sker bare ingenting Jeg har brugt ægløsningstests det sidste halve år, så det er ikke fordi vi ikke rammer ægløsningen.. 

Sidder der mon en med en solskinshistorie der kan muntre mig lidt op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Stjerneskud84

Anonym skriver:

Vores første blev lavet i 3. forsøg efter p-pille stop. Nu har vi været i gang med at prøve at lave en lillebror/søster i 13 måneder og der sker bare ingenting Jeg har brugt ægløsningstests det sidste halve år, så det er ikke fordi vi ikke rammer ægløsningen.. 

Da vi skulle have nr 2, tog det næsten et år før der var gevinst... Hvad grunden var for dette ved jeg ikke... En af tingene var, jeg tænkte for meget på det... 

Måske det kan være dette? 

Anmeld Citér

26. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

Stjerneskud84 skriver:

Da vi skulle have nr 2, tog det næsten et år før der var gevinst... Hvad grunden var for dette ved jeg ikke... En af tingene var, jeg tænkte for meget på det... 

Måske det kan være dette? 

Tænk for effektivt det ville være, hvis man kunne bruge det at "tænke for meget over det" som prævention 

Det er nu nu engang ikke helt sådan at det hænger sammen... det er selvfølgelig fint at forsøge at slappe af, men hvis der er fysiologiske årsager til en manglende graviditet, så betyder tankens kraft nu alligevel nul og nix 

Anmeld Citér

26. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hej med dig

Øv, det lyder ikke sport sjov - måske er det på tide at I bliver tjekket for årsager til at det ikke lykkes? Det er lettest at starte med din mand - blot for at rydde tanken af vejen.

Selvom det gik dejligt med nummer 1, opdager en del par at nummer to kan være svær - og det kan der være mange forskellige årsager til. Forhåbentlig er i bare uheldige og så er den der lige om lidt - men det kan ikke skade at få det tjekket, tænker jeg.

Held og lykke 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej med dig

Øv, det lyder ikke sport sjov - måske er det på tide at I bliver tjekket for årsager til at det ikke lykkes? Det er lettest at starte med din mand - blot for at rydde tanken af vejen.

Selvom det gik dejligt med nummer 1, opdager en del par at nummer to kan være svær - og det kan der være mange forskellige årsager til. Forhåbentlig er i bare uheldige og så er den der lige om lidt - men det kan ikke skade at få det tjekket, tænker jeg.

Held og lykke 

Jeg vil rigtig gerne tjekkes, men hver gang der er noget der kan have noget at gøre med min mens, vifter min læge det væk med at det bare er blødningsforstyrrelser pga. den sygdom jeg har. Jeg har været syg i 3,5 år, og har aldrig haft blødningsforstyrrelser, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle komme nu hvor jeg er tæt på at være så rask at jeg kan blive medicinfri .. 

Kan man kræve at snakke med en anden læge?

Anmeld Citér

26. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg vil rigtig gerne tjekkes, men hver gang der er noget der kan have noget at gøre med min mens, vifter min læge det væk med at det bare er blødningsforstyrrelser pga. den sygdom jeg har. Jeg har været syg i 3,5 år, og har aldrig haft blødningsforstyrrelser, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle komme nu hvor jeg er tæt på at være så rask at jeg kan blive medicinfri .. 

Kan man kræve at snakke med en anden læge?

Du har frit lægevalg, så det kan du altid kræve. Nogle gange kan det betale sig at banke i bordet! Og du skriver jo også at I finder frem til æggeløsningen - så din læges forklaring er ikke helt god nok? Jeg ville forsøge at "kræve" en udredning hos en gynækolog et andet sted, hvis det var muligt. 

Kh Signe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.