Sygemeldt grundet bækkenløsning og bestilt ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.497 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej alle søde kvinder

Jeg har brug for jeres hjælp. Gerne jer som HAR prøvet det. 

Jeg er blevet sygemeldt med bækkenløsning af min læge, som dog har sagt GO for, at jeg må tage til udlandet på ferie i en uge som jeg har bestilt. 
Jeg skal så skifte fra dagpenge på a-kassen til udbetaling danmark. 

I A-kassen må man ikke holde ferie når man er sygemeldt, men det skulle være anderledes hos Udbetaling Danmark, når det handler om graviditets sygdom (og ikke anden sygdom). 

Ville så høre. Har nogle af jer været sygemeldt grundet bækkenløsning, været på barselsdagpenge/sygedagpenge (hvad hedder det?) grundet bækkenløsning og fået lov at tage på ferie?

Hvis ja, hvor kan jeg så finde det på deres hjemmeside, så jeg kan læse om det?

Og blev jeres barsel (med barnet) forkortet, fordi i blev sygemeldt I graviditeten? 

Please? Håber i kan hjælpe mig... Er så fortvivlet. Det er forfærdelig smertefuldt med bækkenløsning og skal have sygemeldt mig til A-kassen, men tør ikke før jeg ved, at jeg må tage på den ferie, som jeg har fået godkendt af lægen. Hun siger dog, at jeg langt fra må finde et job, fordi det jo er mere fysisk krævende end at ligge og få ro i det på en ferie. og selvfølgelig i hverdagen op til graviditeten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hej alle søde kvinder

Jeg har brug for jeres hjælp. Gerne jer som HAR prøvet det. 

Jeg er blevet sygemeldt med bækkenløsning af min læge, som dog har sagt GO for, at jeg må tage til udlandet på ferie i en uge som jeg har bestilt. 
Jeg skal så skifte fra dagpenge på a-kassen til udbetaling danmark. 

I A-kassen må man ikke holde ferie når man er sygemeldt, men det skulle være anderledes hos Udbetaling Danmark, når det handler om graviditets sygdom (og ikke anden sygdom). 

Ville så høre. Har nogle af jer været sygemeldt grundet bækkenløsning, været på barselsdagpenge/sygedagpenge (hvad hedder det?) grundet bækkenløsning og fået lov at tage på ferie?

Hvis ja, hvor kan jeg så finde det på deres hjemmeside, så jeg kan læse om det?

Og blev jeres barsel (med barnet) forkortet, fordi i blev sygemeldt I graviditeten? 

Please? Håber i kan hjælpe mig... Er så fortvivlet. Det er forfærdelig smertefuldt med bækkenløsning og skal have sygemeldt mig til A-kassen, men tør ikke før jeg ved, at jeg må tage på den ferie, som jeg har fået godkendt af lægen. Hun siger dog, at jeg langt fra må finde et job, fordi det jo er mere fysisk krævende end at ligge og få ro i det på en ferie. og selvfølgelig i hverdagen op til graviditeten. 

Jeg ved ikke om der gælder andre regler når man er gravid. Men jeg var sygemeldt aom arbejdsløs (dagpenge berettiget) grundet jeg havde mistet et barn og jeg måtte raskmelde mig for at kunne tage på ferie, og det til trods for jeg absolut ikke var der hvor jeg kunne varetage og ikke mindst starte nyt arbejde.

håber det er anderledes når det er graviditet.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Hønsemor

Du kan ikke være sygmeldt og tage ferie, i den periode du er på ferie SKAL du bruge dine feriepenge og være raskmeldt, men når du kommer hjem kan du blive sygemeldt igen..

Dog skal du være opmærksom på at du sagtens kan få nej til at tage på ferie, da ferien ikke må forlænge din sygeperiode og selvom du tager på charter/daseferie kan de sagtens kringle den desværre.. 

Jeg har f.eks være nødsaget til at betale mig til at blive opereret på en privat klinik, fordi jeg har fået nej af kommunen til at tage på ferie (som er betalt for 6 mdr siden) selvom jeg "bare" skal lægge ved poolen..

Men ellers så ring til kommunen (som betaler sygedagpenge) og hør dig ad  

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonym trådstarter

Ringede derind i dag. Hun sagde jeg gerne måtte når det var graviditetsgrundet. Og det var anderledes end A-kasse sygemelding.. Men hun sagde jeg kunne finde det på hjemmesiden og jeg vil gerne have det på skrift. Kan bare ikke finde ud af, om det er DET jeg har fundet. :-( Jeg har lært ikke at tage ord for gode varer, efter jeg er blevet snydt engang på et arbejde, fordi jeg kun havde fået det på ord... Så derfor jeg gerne vil have det på skrift. 

https://www.borger.dk/Sider/Barsel-ledige.aspx?segmentid=762bf92e-5aa1-43d7-aa67-a831601605a1

Prøv at læs: 

Sygdom under graviditet og barsel
og
Kan jeg få barselsdagpenge hvis jeg er i udlandet?

Forstår i ikke på samme måde som jeg? At det hedder barselsdagpenge og ikke sygedagpenge, når det er risiko for mig eller mit barn? Og barselsdagpenge i udlandet kan man godt få. (men er det så også de barselsdagpenge jeg får under sygdommen). 

Det så besværligt. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonym trådstarter

Men jeg tænker, at nogen har prøvet netop DET.. Ikke at være sygemeldt (pga andet), men at være sygemeldt pga bækkenløsning. Som havde bestilt ferie, som de fik lov at tage på. Når de fik penge fra udbetaling danmark?????

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Du kan ikke være sygmeldt og tage ferie, i den periode du er på ferie SKAL du bruge dine feriepenge og være raskmeldt, men når du kommer hjem kan du blive sygemeldt igen..

Dog skal du være opmærksom på at du sagtens kan få nej til at tage på ferie, da ferien ikke må forlænge din sygeperiode og selvom du tager på charter/daseferie kan de sagtens kringle den desværre.. 

Jeg har f.eks være nødsaget til at betale mig til at blive opereret på en privat klinik, fordi jeg har fået nej af kommunen til at tage på ferie (som er betalt for 6 mdr siden) selvom jeg "bare" skal lægge ved poolen..

Men ellers så ring til kommunen (som betaler sygedagpenge) og hør dig ad  

Jeg vil også meget gerne bruge mine feriepenge.. :-) det har også været planen. Det nu mere, om jeg må tage på den ferie jeg har bestilt, lang tid før jeg fik konstateret bækkenløsning. Behøver ikke få penge den uge jeg er afsted, men fordi jeg har bækkenløsning, er jeg jo ikke influ syg og kan godt ligge/gå stille. Jeg må bare ikke have et job, hvor jeg skal lave løft, fysiske aktiviteter, vrid mm. Som min læge talte om. :-(

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.