Det typiske spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej alle,

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Jeg vil høre hvilke tilskud man kan få/søge når jeg er på SU og min mand har en lav indtjening (under 15.000kr efter skat).

Nogle som ved hvad jeg kan søge?

Og om der er mulighed for at få friplads til vuggestue, og hvor man søger..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg vil høre hvilke tilskud man kan få/søge når jeg er på SU og min mand har en lav indtjening (under 15.000kr efter skat).

Det der betyder noget vedr friplads er hvad sin mand tjener FØR skat.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det der betyder noget vedr friplads er hvad sin mand tjener FØR skat.

Kan ikke huske det præcis, men ved du hvor meget det max må være? 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg kan prøve at svare, lidt ud fra egen erfaring.

Der er ikke så meget at komme efter, når din mand arbejder og tjener penge. Derfor til du kunne få den almindelig SU-sats: 5903 kr. mener jeg den ligger på. 

Udover det, kan du søge det der hedder "supplerende SU-lån for forsørgere" som ligger på 1511 kr. 

Friplads skal du ind og søge om, det kommer an på jeres fælles indtægt. Du kan formentlig gå ind på jeres kommunes hjemmeside og se hvad den årlige indtægt må være, for at få fripladstilskud. Udover det, kan du også finde en beregner, der kan give et overblik over om du kan søge friplads. 

Der er fx en beregner her:  https://minpladsanvisning.koege.dk/Default.asp?page=bo/bas/chargecalc

Udover det er der ikke så meget andet at søge, andet end hvis I bor til leje at i eventuelt kan få noget boligstøtte. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Der er ikke så meget at komme efter, når din mand arbejder og tjener penge. Derfor til du kunne få den almindelig SU-sats: 5903 kr. mener jeg den ligger på. 

Udover det, kan du søge det der hedder "supplerende SU-lån for forsørgere" som ligger på 1511 kr. 

Friplads skal du ind og søge om, det kommer an på jeres fælles indtægt. Du kan formentlig gå ind på jeres kommunes hjemmeside og se hvad den årlige indtægt må være, for at få fripladstilskud. Udover det, kan du også finde en beregner, der kan give et overblik over om du kan søge friplads. 

Der er fx en beregner her:  https://minpladsanvisning.koege.dk/Default.asp?page=bo/bas/chargecalc

Udover det er der ikke så meget andet at søge, andet end hvis I bor til leje at i eventuelt kan få noget boligstøtte. 

Tak for dit svar!(:

Anmeld Citér

25. juni 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Babyklar87 skriver:

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Dagtilbud/PDF%2014/140620%20fripladsskala%20pr%201%20januar%202014.pdf

Her kan du se ud fra indkomsten hvor stor en procentdel I skal betale. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.