Jeg har ondt og kan ikke sidde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg har ondt og kan næsten ikke sidde ned. Jeg skal til læge i dag, men er bange for, at få en sygemelding. Jeg er på dagpenge og er nyuddannet, men vil gerne finde et job og har ikke råd til, at komme på sygedagpenge. Får man ikke mindre i sygedagpenge, end man gør på dagpenge? Andre der ved noget om det? Andre som har været på dagpenge dimmitentsats og er røget på sygedagpenge? Hvad er forskellen? 

Det er ulideligt, men også meget tidligt. 17+. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

pastry26

Umiddelbart vil jeg tro, at du ca får det samme. 

Men ring da ind til borger kontoret og spørg. 

��

Anmeld Citér

24. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har ondt og kan næsten ikke sidde ned. Jeg skal til læge i dag, men er bange for, at få en sygemelding. Jeg er på dagpenge og er nyuddannet, men vil gerne finde et job og har ikke råd til, at komme på sygedagpenge. Får man ikke mindre i sygedagpenge, end man gør på dagpenge? Andre der ved noget om det? Andre som har været på dagpenge dimmitentsats og er røget på sygedagpenge? Hvad er forskellen? 

Satsen er præcis den samme på syge dagpenge som den er på dagpenge. Den eneste forskel er dagen for udbetalingen

Anmeld Citér

24. juni 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Det er da ubehageligt og smertefuldt du ikke kan sidde. har du mon bækkenløsning? Hvis ja er der hjælp at hente hos en fysioterapeut. Gravide får p.gr-a hormoner løshed i bækkenet som forberedelse til fødselsvejens , Nogen gange er det lidt skævt og kan manipuleres på plads og dermed bliver man smertefri. bed om en en henvisning via egen læge. rigtig god bedring.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym trådstarter

Tusinde tak for svar. 

Jeg ved endnu ikke om det er bækkenløsning, men skal nok skrive når jeg ved det i dag. 

Får man sygedagpenge fra sin fagforening eller udbetaling Danmark hvis det er? Hvem skal jeg have fat i? 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym

Jeg er på sygedagpenge , man få ikke ligesom dagpenge.  Sygedagpenge få lidt mindre.  

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er på sygedagpenge , man få ikke ligesom dagpenge.  Sygedagpenge få lidt mindre.  

hvad får du udbetalt så? og er du uddannet?

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym

Jeg er nyuddannet og sygemeldt. Jeg får det samme i sygedagpenge som jeg fik i dimittendsats. Og som jeg kan se så er det altid sådan når man plejer at få dagpenge.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Kay

Anonym skriver:

Hej allesammen

Du får ikke sygedagpenge når du er gravid og sygemeldt der får et "bare" almindelige dagpenge, lige som hvis du har job og bliver sygemeldt på grund af graviditet så får du også løn 

så økonomisk står du med det samme...

men jer tror så heller ikke et tal sogne med at få et job i mens du er gravid, det er ikke særlig atraktivt at ansætte en gravid

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym trådstarter

tak for svar allesammen. Har desværre bækkenløsning allerede :-( 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.