Fransk dør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
21 svar
10 synes godt om
24. juni 2015

Anja82

vi er ved at renovere - jeg overvejer om jeg skal have en fransk dør i mellem bryggers og køkken.., hvad siger I?

køkken og bryggers skal renoveres med nyt inventar - køkken indretning bliver anderledes og bryggers som det ser ud nu...

beklager dårlig lys, men vi er pt ved at få nye vinduer i og de gamle var taget ud, da de opdager fejl ved samtlige vinduer, så nu lever vi med træplader for køkken og bryggers vindue...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville nok ik gøre det. Men det er kun fordi at jeg ik ville sidde og kigge ud på vores sko og jakker osv hele tiden. Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

Elgaard73

Måske er jeg den forkerte til at svare, for jeg har bare en (overdrevet) kærlighed til franske døre . Jeg elsker den måde at man kan lukke af, og så alligevel have følelsen af "åbenhed"....hvis du forstår.

Vi har fransk dør mellem køkken og bryggers, men har dog også valgt samme inventar i begge rum. Altså samme skabe, bordplade osv., men det syntes jeg bestemt ikke at man behøver.

Jeg er rigtig glad for at vi kan lukke ud til bryggerset, når f.eks vaskemaskinen kører/halv larmer, men vi kan stadig se derud og f.eks nå ud at "fange"/møde Junior, inden han kommer helt ind i køkkenet med mudrede støvler for at vise en regnorm.

Men som nævnt kan jeg altså bare godt lide den "åbne" fornemmelse at det giver. At lyset flyder fra rum til rum.

Eneste ulempe er jo selvfølgelig pudsningen af de små ruder. Der er det altså nemmere at bare tørre en almindelig dør af.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anja82

Elgaard73 skriver:

Måske er jeg den forkerte til at svare, for jeg har bare en (overdrevet) kærlighed til franske døre . Jeg elsker den måde at man kan lukke af, og så alligevel have følelsen af "åbenhed"....hvis du forstår.

Vi har fransk dør mellem køkken og bryggers, men har dog også valgt samme inventar i begge rum. Altså samme skabe, bordplade osv., men det syntes jeg bestemt ikke at man behøver.

Jeg er rigtig glad for at vi kan lukke ud til bryggerset, når f.eks vaskemaskinen kører/halv larmer, men vi kan stadig se derud og f.eks nå ud at "fange"/møde Junior, inden han kommer helt ind i køkkenet med mudrede støvler for at vise en regnorm.

Men som nævnt kan jeg altså bare godt lide den "åbne" fornemmelse at det giver. At lyset flyder fra rum til rum.

Eneste ulempe er jo selvfølgelig pudsningen af de små ruder. Der er det altså nemmere at bare tørre en almindelig dør af.

Vores inventar og bordplader bliver også ens - det får bare samme plads i bryggerset som nu...

Anmeld Citér

24. juni 2015

Munder

Jeg tror ikke jeg ville vælge en fransk dør. Bryggerset er ofte det rum, hvor der roder lidt herhjemme, så jeg er rigtig glad for at kunne lukke døren derud

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anja82

Jeg tror ikke jeg ville vælge en fransk dør. Bryggerset er ofte det rum, hvor der roder lidt herhjemme, så jeg er rigtig glad for at kunne lukke døren derud

Vores bryggers er bare ofte opryddet pga mit erhverv...  Men suger jeres råd til mig 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Elgaard73

Anja82 skriver:

Vores inventar og bordplader bliver også ens - det får bare samme plads i bryggerset som nu...

He he....jeg læste det som at inventaret vil forblive det samme i bryggerset, men noget andet i køkkenet. Sorry.

At I vælger samme inventar, syntes jeg blot er en endnu større fortaler for den franske dør.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anja82

Elgaard73 skriver:

He he....jeg læste det som at inventaret vil forblive det samme i bryggerset, men noget andet i køkkenet. Sorry.

At I vælger samme inventar, syntes jeg blot er en endnu større fortaler for den franske dør.

Nej nej det hele skiftes og bliver forhåbentlig såååå flot  tænker også at det kan give ekstra lys i køkkenet 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Fremad

Vi har gået det og jeg ELSKER DEM....så meget lys pg luft 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anja82

sscm skriver:

Vi har gået det og jeg ELSKER DEM....så meget lys pg luft 

Vil du evt smide et par billeder - enten i tråden eller PB?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.