Bupl: Uheldigt at vuggestuebørn trænes i tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. juni 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Det er uheldigt, når små børn helt ned i vuggestuealderen bliver undervist i tal og bogstaver, som gik de i skole, og det er en del af en samfundstendens, lyder det fra pædagogernes fagforening, Bupl.

Ida Kornerup, der er forsker ved Professionshøjskolen UCC, har i forbindelse med et forskningsprojekt kaldet "Læring for alle" set på, hvordan små børn modtager undervisning, skriver Politiken mandag.

- Det er uheldigt, og der er flere udfordringer i det. Det ses heldigvis kun få steder, men er en del af en samfundstendens. Vi ser manglende kompetencer på området, hvor der er for lidt uddannede og mangel på tid, siger Bupl-formand Elisa Bergmann.

Læs resten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

Mama85

Sikke en kedelig udvikling.. Hvorfor skal børn ikke have lov til at lege og bare være til, i det mindste i vuggestuealderen? 

Anmeld Citér

24. juni 2015

snuskesmor

Jeg tror ikke det behøver være negativt. Man skal lære så mange ting i vuggestuen/børnehaven - binde sine sko, smide bleen, tale rent. Hvis tal også var noget man lærte på en naturlig måde som så meget andet, kunde det spare mange børn for noget virkelig ødelæggende matematik-angst senere hen. Jeg underviser på uni, hvor jeg møder mange - særlig piger dessverre - som virkelig er hemmet af matematik-angst (og det har meget lidt med deres evner at gøre). Tænk hvis vores børn kunde slippe for det!

Men decideret stillesiddende holdundervisning duer selvfølgelig ikke til småbørn, det er jeg enig i. Det skal være en leg.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Sandratoft

Baby.dk skriver:

Fra Avisen.dk

Det er uheldigt, når små børn helt ned i vuggestuealderen bliver undervist i tal og bogstaver, som gik de i skole, og det er en del af en samfundstendens, lyder det fra pædagogernes fagforening, Bupl.

Ida Kornerup, der er forsker ved Professionshøjskolen UCC, har i forbindelse med et forskningsprojekt kaldet "Læring for alle" set på, hvordan små børn modtager undervisning, skriver Politiken mandag.

- Det er uheldigt, og der er flere udfordringer i det. Det ses heldigvis kun få steder, men er en del af en samfundstendens. Vi ser manglende kompetencer på området, hvor der er for lidt uddannede og mangel på tid, siger Bupl-formand Elisa Bergmann.

Læs resten

Jeg gad godt se min datter sidde stille og få undervisning i tal  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.