Renlig 4 år.... suk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.805 visninger
10 svar
1 synes godt om
23. juni 2015

Blikfang.com

Min dreng på 4 er faktisk renlig....og dog.

Han går selv ud og tisser og er helt med på når han skal lave stort, det skal bare stadig ske i bleen. Lige meget hvad vi har prøvet har det kun lykkes (og kun ved rent tilfælde) at lave stort på potte/wc 3 gange.

Vi har prøvet at være ihærdige, at love gaver/slik, at snakke med ham om det, at ingenting gøre og bare give han ble på....

Intet har været positivt, han skriger og hyler hvis han ikke får ble på. Lykkes det os at få han ned på potten lukker han helt og der kommer intet og det ender med forstoppelse i et par dage..... Det virker som om han er bange for det der kommer ud...

Hvad søren gør vi?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Joan ( Smallie )

Lader ham være til han er klar.

Sådan en søn havde jeg også men det kom stille og roligt. Hvis i lader være med at gøre det stor ud af det er jeg sikker på det nok skal komme.

Anmeld Citér

23. juni 2015

A. Nonymsen

Blikfang.com skriver:

Han går selv ud og tisser og er helt med på når han skal lave stort, det skal bare stadig ske i bleen. Lige meget hvad vi har prøvet har det kun lykkes (og kun ved rent tilfælde) at lave stort på potte/wc 3 gange.

Vi har prøvet at være ihærdige, at love gaver/slik, at snakke med ham om det, at ingenting gøre og bare give han ble på....

Intet har været positivt, han skriger og hyler hvis han ikke får ble på. Lykkes det os at få han ned på potten lukker han helt og der kommer intet og det ender med forstoppelse i et par dage..... Det virker som om han er bange for det der kommer ud...

Hvad søren gør vi?

Enig med ovenstående. Min datter var lige sådan.

vi lavede et skema og for hver gang hun lavede stort på toilettet fik hun en stjerne. Når alle fem felter var fyldt skulle vi i et stort legeland, heller ikke det virkede. Så jeg pillede det ned.

vi begyndte at ignorere problemet, hun fik ble på og lavede i den, og efter max en uge hvor vi ikke kommenterede på det overhovedet, kom det elt automatisk... OGSÅ ville hun gerne have en stjerne i skemaet, så frem med det igen, også var der jo taget hul på skemaet, så kørte det bare

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anja82

Jeg vil også sige: fjern fokus.. Giv ham tid, det skal nok komme..

Anmeld Citér

23. juni 2015

Blikfang.com

A. Nonymsen skriver:

Enig med ovenstående. Min datter var lige sådan.

vi lavede et skema og for hver gang hun lavede stort på toilettet fik hun en stjerne. Når alle fem felter var fyldt skulle vi i et stort legeland, heller ikke det virkede. Så jeg pillede det ned.

vi begyndte at ignorere problemet, hun fik ble på og lavede i den, og efter max en uge hvor vi ikke kommenterede på det overhovedet, kom det elt automatisk... OGSÅ ville hun gerne have en stjerne i skemaet, så frem med det igen, også var der jo taget hul på skemaet, så kørte det bare

En uge...dejligt.....
Vi har prøvet i 2 måneder nu ikke at tale om det og bare give ham ble på.....

Anmeld Citér

23. juni 2015

MomInTheMaking

Blikfang.com skriver:

Hvad søren gør vi?

Lader ham være og trøster sig med at der findes ca. ingen 15 årige der frivilligt stadig laver i en ble.

Det skal nok komme. selv om jeg godt forstår at det kan være frustrerende.

Min havde en lang periode lige efter blestop, hvor hun kun ville lave stort på potten, der er mange børn der har svært ved den følelse af at give slip på noget.

Anmeld Citér

23. juni 2015

Malene76

Blikfang.com skriver:

En uge...dejligt.....
Vi har prøvet i 2 måneder nu ikke at tale om det og bare give ham ble på.....

Vores søn blev blefri i julen, dog ville han ikke lave stort andre steder end i bleen. Han kom selv og bad om at få den på, ordnede sit ærinde og fik den af igen. Sådan gik der 2-3 måneder hvor vi prøvede lidt forskelligt men intet lykkedes. Da vi købte 8-10 gaver, blyanter, strømper, malebøger og lignende og lovede han måtte tage en gave hver gang han lavede stort på toilettet. Så gik det stærkt. De sidste 4-5 gaver gik han samlet for der havde han forlængest styr på det. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min dreng ville også kun tisse på wc og hente sig når han så lavede stort i bukserne.. Det blev vi ret hurtig træt af så en da ds jeg endelig opdagede at han lige skulke til at lave løftede jeg ham ud og satte han på wc og så kunne han ikke undgå at lave det på wc.. Han hylede også kortvarigt indtil han fandt ud af at det slet ikke var farligt.. Mange børn synes faktisk at det er skræmmende at lave stort på wc for de er jo vant til at kunne styre/ mærke der i bleen og når de så laver stort på wc så forsvinder det jo bare 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Loa

Vi prøvede også ALT rigtig længe og hun nægtede. 

Så en dag da hun sagde hun var lige ved at lave stort satte vi hende alligevel på toilettet. Hun kamp brokkede sig, men kunne ikke undgå at lave det der alligevel, og blev vildt overrasket over at det bare var "det"....

Ja måske lidt ondt at tvinge og ikke bare vente, men det virkede helt sikkert her, og efterfølgende ville hun bestemt ikke have ble på når hun skulle stort.

Anmeld Citér

23. juni 2015

Bak

Blikfang.com skriver:

Hvad søren gør vi?

Prøv at søge på bogen "Hr. Pølle". Den kan måske hjælpe ham til at få hul på bylden. Min datter har/havde samme problem. Vi har nu læst bogen sammen med hende, og nu er hun så småt begyndt at ville på toilettet. Det tager tid, men det kommer ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.