Blikfang.com skriver:
Min dreng på 4 er faktisk renlig....og dog.
Han går selv ud og tisser og er helt med på når han skal lave stort, det skal bare stadig ske i bleen. Lige meget hvad vi har prøvet har det kun lykkes (og kun ved rent tilfælde) at lave stort på potte/wc 3 gange.
Vi har prøvet at være ihærdige, at love gaver/slik, at snakke med ham om det, at ingenting gøre og bare give han ble på....
Intet har været positivt, han skriger og hyler hvis han ikke får ble på. Lykkes det os at få han ned på potten lukker han helt og der kommer intet og det ender med forstoppelse i et par dage..... Det virker som om han er bange for det der kommer ud...
Hvad søren gør vi?
Enig med ovenstående. Min datter var lige sådan.
vi lavede et skema og for hver gang hun lavede stort på toilettet fik hun en stjerne. Når alle fem felter var fyldt skulle vi i et stort legeland, heller ikke det virkede. Så jeg pillede det ned.
vi begyndte at ignorere problemet, hun fik ble på og lavede i den, og efter max en uge hvor vi ikke kommenterede på det overhovedet, kom det elt automatisk... OGSÅ ville hun gerne have en stjerne i skemaet, så frem med det igen, også var der jo taget hul på skemaet, så kørte det bare 
Anmeld
Citér