Jeg tillader mig at skrive som anonym da jeg står i et muligt boligkøb, som endnu ikke er endeligt.
Jeg har kig på en villalejlighed i et hus med 2 lejligheder. Der er lavet tilstandsrapport på hele ejendommen. Sælger har fremlagt et tilbud på en ejerskifteforsikring.
Blot for god ordens skyld, ville jeg gerne selv indhente et tilbud også. Det forsikringsselskab jeg kontaktede ringede tilbage til mig og sagde, at det stort set ikke ville kunne svare sig for mig at tegne ejerskifteforsikring, fordi der stod så mange forhold i tilstandsrapporten. Det der bekymrer mig mest er det forhold, at der er lang træ-gulv i kælderen hvorfor det ikke er muligt at se eventuelle skade. Forsikringsselskabet sagde, at jeg sandsynligvis ikke ville kunne få dækket sådanne skader med en ejerskifteforsikring, fordi tilstandsrapporten har påpeget at det ikke er muligt at se eventuelle fugtskader.
Forsikringsdamen sagde, at jeg jo kunne lade være med at tegne ejerskifteforsikring, og så er sælger selv forpligtet på at tegne en ansvarforsikring e.l. der dækker. Men er det typisk at gøre det? Eller vil man typisk udvide ejerskifteforsikring eller noget helt 3. ??
Nogen herinde der ved, hvad en boligadvokat i sådan et tilfælde typisk vil anbefale?
Håber I kan hjælpe mig med at udvide min horisont på dette område.
Du er ikke anonym
Anmeld
Citér