Hej alle sammen.
Jeg har et problem med en veninde og det går mig mere og mere på, ja faktisk så prøver jeg lidt at undgå hende og det får jeg det selvfølgeligt dårligt over
Hende og jeg mødtes for 6 mdr siden i den "lokale" hundepark hvor vores hunde legede rigtig godt sammen. Vi er ca lige gamle og har mange ting til fælles, super dejligt at få en veninde på så tilfældig vis. Nå.. Hendes han hund var dengang ca5 mdr (nu bliver den 1 år om lidt) og min er 4.. De leger super godt sammen på trods af at hendes er ret streng overfor min, men det klarer de som regel selv. Nå men nu til problemet.... Hendes hund bliver mere og mere og mere aggressiv overfor andre hunde. Mest hanhunde men man kan ALDRIG vide hvornår den går amok. Det en lille hund, Boston terrier, men derfor er det stadig meget uhensigtsmæssigt den går til angreb i en HUNDEPARK. Min hund gør aldrig noget, eller det gjorde han engang men så opdragede (opdrog?) jeg ham og han blev ældre. Synes det er sindssygt pinligt, akavet og frustrerende når hendes hund går amok. Ikke fordi hunden er lidt småskør - men fordi hun ikke gør noget ved det!!! Hun beklager sig altid over at det er så irriterende at hendes hund bliver sur og at det jo ikke er fordi hun ikke prøver. Men helt ærligt, hun opdrager ham ikke. Hun har store (!!!) blå mærker i læggene fordi hendes hund altid bider i hendes læg. Det er sygt hvis du spørger mig. Men det synes hun åbenbart er "sødt" for hun kan finde på at sende en lille "sød" video af ham hvor han angriber hendes ben. Hvilket jeg IKKE synes er sjovt.
Hvad skal jeg gøre? Jeg synes hun burde tætte sig i respekt, pt er det den hund der styrer alt hjemme hos hende. Hun er alene og bor i en 1 værelses og er sygemeldt = hun er ALTID sammen med hunden. Og han bliver bare værre og værre og det er ikke hyggeligt at gå ture med hundene mere
Skal jeg sige ligeud til jende hvad jeg føler? Hun er sygemeldt med depression og angst og er MEGET optaget af hvad andre mener og er yderst følsom. Er bange for at såre hende.
Please hjælp
Anmeld
Citér