Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Halløj
jeg fik en piercing i torsdags
nu har jeg så fundet ud af at min tunge er helt hvid af svamp
jeg gider ikke noget medicin så vil høre om nogen kender nogen husmoderråd?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Halløj jeg fik en piercing i torsdags nu har jeg så fundet ud af at min tunge er helt hvid af svamp jeg gider ikke noget medicin så vil høre om nogen kender nogen husmoderråd?
Jeg tror du kan rense det med danskvand. Altså på et rent stykke lærred og så tør det af. Og ellers sørg for god mundhygiejne.
Du skal huske at skylle munden med klorhexidin HVER gang du har haft noget i munden - selv efter et glas vand, efter du har røget (hvis du ryger selvfølgelig) og efter hver gang du har spist.
Jeg ville nu alligevel få fat på lægen og få noget mod det, for at være sikker på at det ikke udvikler sig
Eftersom du lige har fået lavet en piercing, og derfor har et "åbent sår" med svamp omkring sig, ville jeg da anbefale dig at få noget medicin, så det ikke spreder sig mere.
Men ellers danskvand, som en anden foreslår...
Aspek skriver: Jeg tror du kan rense det med danskvand. Altså på et rent stykke lærred og så tør det af. Og ellers sørg for god mundhygiejne.
Mange tak
det vil jeg prøve
SaraSHirsvang skriver: Du skal huske at skylle munden med klorhexidin HVER gang du har haft noget i munden - selv efter et glas vand, efter du har røget (hvis du ryger selvfølgelig) og efter hver gang du har spist. Jeg ville nu alligevel få fat på lægen og få noget mod det, for at være sikker på at det ikke udvikler sig
Nice.. Tak for rådet.. Vil jeg gøre
sne190810 skriver: Eftersom du lige har fået lavet en piercing, og derfor har et "åbent sår" med svamp omkring sig, ville jeg da anbefale dig at få noget medicin, så det ikke spreder sig mere. Men ellers danskvand, som en anden foreslår...
Tak vil se på det
Husk at det smitter som bare pokker. Jeg fik svamp i munden engang pga. noget medicin jeg fik og der gik ikke lang tid før min mand også fik det. Så jeg vil også råde dig til at gå en tur til lægen, især når du også har fået lavet piercing
Babyklar87 skriver: Husk at det smitter som bare pokker. Jeg fik svamp i munden engang pga. noget medicin jeg fik og der gik ikke lang tid før min mand også fik det. Så jeg vil også råde dig til at gå en tur til lægen, især når du også har fået lavet piercing
Okay.. Vil jeg så gøre
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128