Svamp på tungen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. juni 2015

Anonym trådstarter

Halløj

jeg fik en piercing i torsdags

nu har jeg så fundet ud af at min tunge er helt hvid af svamp

jeg gider ikke noget medicin så vil høre om nogen kender nogen husmoderråd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2015

Aspek

Anonym skriver:

Halløj

jeg fik en piercing i torsdags

nu har jeg så fundet ud af at min tunge er helt hvid af svamp

jeg gider ikke noget medicin så vil høre om nogen kender nogen husmoderråd?

Jeg tror du kan rense det med danskvand. Altså på et rent stykke lærred og så tør det af. Og ellers sørg for god mundhygiejne. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

SaraSH

Du skal huske at skylle munden med klorhexidin HVER gang du har haft noget i munden - selv efter et glas vand, efter du har røget (hvis du ryger selvfølgelig) og efter hver gang du har spist. 

Jeg ville nu alligevel få fat på lægen og få noget mod det, for at være sikker på at det ikke udvikler sig

Anmeld Citér

22. juni 2015

sne190810

Eftersom du lige har fået lavet en piercing, og derfor har et "åbent sår" med svamp omkring sig, ville jeg da anbefale dig at få noget medicin, så det ikke spreder sig mere. 

Men ellers danskvand, som en anden foreslår...

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

Aspek skriver:

Jeg tror du kan rense det med danskvand. Altså på et rent stykke lærred og så tør det af. Og ellers sørg for god mundhygiejne. 

Mange tak

det vil jeg prøve

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

SaraSHirsvang skriver:

Du skal huske at skylle munden med klorhexidin HVER gang du har haft noget i munden - selv efter et glas vand, efter du har røget (hvis du ryger selvfølgelig) og efter hver gang du har spist. 

Jeg ville nu alligevel få fat på lægen og få noget mod det, for at være sikker på at det ikke udvikler sig

Nice.. Tak for rådet.. Vil jeg gøre

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Eftersom du lige har fået lavet en piercing, og derfor har et "åbent sår" med svamp omkring sig, ville jeg da anbefale dig at få noget medicin, så det ikke spreder sig mere. 

Men ellers danskvand, som en anden foreslår...

Tak vil se på det

Anmeld Citér

22. juni 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Husk at det smitter som bare pokker. Jeg fik svamp i munden engang pga. noget medicin jeg fik og der gik ikke lang tid før min mand også fik det. Så jeg vil også råde dig til at gå en tur til lægen, især når du også har fået lavet piercing

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Husk at det smitter som bare pokker. Jeg fik svamp i munden engang pga. noget medicin jeg fik og der gik ikke lang tid før min mand også fik det. Så jeg vil også råde dig til at gå en tur til lægen, især når du også har fået lavet piercing

Okay.. Vil jeg så gøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.