Hvis man føder 29. februar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.675 visninger
9 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige testet positivt i dag 

Min egen beregning siger termin d. 28. februar, og så kom tanken: Hvad hvis man føder d. 29 februar? Har barnet så kun fødselsdag hvert 4. år? Eller rykker man det til d. 28 de år d. 29 ikke er der? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

modesty

Min egen beregning siger termin d. 28. februar, og så kom tanken: Hvad hvis man føder d. 29 februar? Har barnet så kun fødselsdag hvert 4. år? Eller rykker man det til d. 28 de år d. 29 ikke er der? 

Hvis du synes at dit barn skal have fødselsdag hvert 4. år, så rykker du det ikke. Ellers gør du. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

De3Guldklumper

mine unger har en grandfætter som er født den 29 feb. Han holder fødselsdag den 1 marts de år hvor den 29 feb ikke er på kalenderen. 

De har valgt 1 marts fordi han ikke var født den 28 feb - og derfor syntes de, det var forkert at holde det før end han egentlig fyldte år.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Vores datter er fra 29 feb 2012 og vi har haft holdt hendes fødselsdag den 28 eller 1 de år hvor den 29 ikke har været der. Nu bliver det så den 28 fremover da vores søn blev født 1 marts i år. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Min mands farfar er også født den 29. Februar - han fik faktisk svar i København (hvor og hvorfor vides ikke - kan dog undersøges nærmere) om hvornår han burde holde fødselsdag om det var den 28. Februar eller den 1. Marts - han lå tættest på den 28. Februar og derfor holder han det der når der ikke er skudår 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Min mor har fødselsdag d. 29 feb. Og holder altid d. 28 feb.når den 29 ikke er der. Fordi hun er et feb. Barn og ikke et marts barn :-) 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Eeej stort tillykke

Jeg skal selv teste i morgen, og hvis jeg er gravid, siger nettet, at jeg har termin 29. februar. Jeg sad selv og tænkte præcis den samme tanke tidligere i dag: Jamen, hvad gør vi så med fødselsdag?

Anmeld Citér

22. juni 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Min niece er født den 29/2 og de holder det den 28 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mami

Min bror er født 29/2 vi holder den 28

Anmeld Citér

22. juni 2015

JH12

Jeg tror langt de fleste holder den 28.02

men af erfaring, kan jeg sige er man født den 28.feb så bliver man ofte sprugt hvordan det er kun at have fødselsdag hvert 4. År  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.