Vil altid side det hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg har en "lille" ting jeg slås med. 

Min kæreste gider aldrig og lave nået andet end og sidde og se en film for ham er det fint... 

Jeg vil rigtig gerne ud og opleve ting og det kan være alt fra kanalrundfart til en tur i biffen.. Men han gider bare ikke og det uanset hvad jeg forslår..

jeg kan mærke jeg bliver rigtig stresset og jeg keder mig rigtig meget , kunne jo selvfølig godt selv lave det men mit behov for at lave noget med ham er størrer og komme ud og opleve nået (det skal lige siges vi er begge i 20'erne ) 

hvad ville i gøre ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

Jupiter

Jeg ville acceptere at han er den type, eller at han har det sådan i den her periode (jeg ved ikke hvor længe det har været sådan?).

Og så ville jeg gøre op med mig selv om det er én jeg fortsat vil leve sammen med, og så finde mine egne måder at dække de behov han ikke kan dække.

Jeg har også en hjemme-mand, og det kan godt ærgre mig nogle gange, men sådan er han.

Jeg ville blive arrig hvis han pludselig begyndte at ville holde mig hjemme, fordi han har behov for at være hjemme 

Anmeld Citér

21. juni 2015

klmf

Jeg ville invitere ham på date og så selvfølgelig forvente han deltog og var interesseret i at tilbringe tid med mig. Så kan han jo invitere på hjemmehyggedate når han vil. Kort sagt, så ville jeg bede ham om at lette røven fra sofaen engang i mellem, så jeg også kunne sætte pris på hjemmehyggen fordi der ville være plads til begge vores ønsker  

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg ville acceptere at han er den type, eller at han har det sådan i den her periode (jeg ved ikke hvor længe det har været sådan?).

Og så ville jeg gøre op med mig selv om det er én jeg fortsat vil leve sammen med, og så finde mine egne måder at dække de behov han ikke kan dække.

Jeg har også en hjemme-mand, og det kan godt ærgre mig nogle gange, men sådan er han.

Jeg ville blive arrig hvis han pludselig begyndte at ville holde mig hjemme, fordi han har behov for at være hjemme 

Kan bestemt se din point, men sys det svært når man jo gerne vil altmuligt med ham.. Han ville ikke engang ud og rejse eller nået og sys bare det så ærgerligt ��

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg ville invitere ham på date og så selvfølgelig forvente han deltog og var interesseret i at tilbringe tid med mig. Så kan han jo invitere på hjemmehyggedate når han vil. Kort sagt, så ville jeg bede ham om at lette røven fra sofaen engang i mellem, så jeg også kunne sætte pris på hjemmehyggen fordi der ville være plads til begge vores ønsker  

Rigtig dejligt råd det vil jeg bestemt gøre, det kan være det kan gøre det løsner lidt op for den dårlige cirkel vi køre i ��

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Jeg har det ligesom ham, min mand siger altid lad gå ud sammen men jeg orker ikke vil gerne blive i mit dejlig hjem. Vil hellere ikke rejse.  Der er noget periode hvor man er så dovn at gå ud. Ja mig kan lide at se sidde og hygge herhjemme. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Jupiter

Anonym skriver:

Kan bestemt se din point, men sys det svært når man jo gerne vil altmuligt med ham.. Han ville ikke engang ud og rejse eller nået og sys bare det så ærgerligt ��

Det er fuldstændig det samme her - han ønsker ikke andet end at være herhjemme og være sammen med os (hans familie) når han har fri.

Jeg var en strid kælling i starten og forstod det ikke. Vi havde mange diskussioner fordi jeg gang på gang håbede og ønskede at han ville deltage i alle de ting jeg gerne ville, uden at lytte og se tingene fra hans side.

Med tiden lærte jeg at acceptere at det var sådan han var, og så begyndte jeg at fokusere på alt det gode ved situationen (han ville ikke møde andre piger bag om min ryg, han var aldrig sent hjemme, han kunne hente og køre mig hvis jeg skulle drikke alkohol, senere hen kunne han være hjemme og passe vores datter osv osv.).

Min pointe er at man ikke kan overføre sine egne behov til andre. Og hvis man vælger en partner med andre behov, så er man selv ansvarlig for at dække de behov han ikke kan, hvis det er nødvendigt.

Anmeld Citér

21. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej alle

Min kæreste gider aldrig og lave nået andet end og sidde og se en film for ham er det fint... 

Jeg vil rigtig gerne ud og opleve ting og det kan være alt fra kanalrundfart til en tur i biffen.. Men han gider bare ikke og det uanset hvad jeg forslår..

jeg kan mærke jeg bliver rigtig stresset og jeg keder mig rigtig meget , kunne jo selvfølig godt selv lave det men mit behov for at lave noget med ham er størrer og komme ud og opleve nået (det skal lige siges vi er begge i 20'erne ) 

hvad ville i gøre ? 

Jeg ville acceptere at det er sådan han er, og tage en beslutning om jeg kunne leve med det eller ej.

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej alle

hvad ville i gøre ? 

To ting.

1. Hvis han altid har været sådan, ville jeg også råde dig til at beslutte dig for om du kan leve med det for altid eller ej, for så er det jo bare sådan han er og ingen skal tvinges til at ændre sig for andres skyld, det skal man kun hvis man ønsker at ændre sig.

2. Hvis det er noget der er kommet med tiden, ville jeg prøve og spørge ind til hvad der gør at han ikke længere har lyst. Er han stresset på arbejdet?, er han deprimeret?, bange for at møde nye mennesker? Mangler han vitaminer der gør at han er unødigt træt hele tiden, Ja hvad som helst kan det jo være. Hvis i finder årsagen kan det afhjælpes. Men er der sådan en årsag, vil du nok komme til at vente længe før han er klar igen, da det altid tager tid at udvikle sig og ændre sine mønstre.

Men bottomline er at hvis han er glad for den måde han lever sit liv på nu, skal du for alt i verden ikke prøve at snyde, manipulere, tvinge , trygle ham til det, det vil du kun skubbe ham længere væk ved.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

hvad ville i gøre ? 

Jeg har også en kæreste som er enormt kedelig. Han tager aldrig nogensinde afsted. på arbejde og hjem. Det er det. Jeg er kommet til et punkt hvor det er for meget for mig. Jeg overvejer en skilsmisse nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.