Anonym skriver:
Hej alle
jeg har en "lille" ting jeg slås med.
Min kæreste gider aldrig og lave nået andet end og sidde og se en film for ham er det fint...
Jeg vil rigtig gerne ud og opleve ting og det kan være alt fra kanalrundfart til en tur i biffen.. Men han gider bare ikke og det uanset hvad jeg forslår..
jeg kan mærke jeg bliver rigtig stresset og jeg keder mig rigtig meget , kunne jo selvfølig godt selv lave det men mit behov for at lave noget med ham er størrer og komme ud og opleve nået (det skal lige siges vi er begge i 20'erne )
hvad ville i gøre ?
To ting.
1. Hvis han altid har været sådan, ville jeg også råde dig til at beslutte dig for om du kan leve med det for altid eller ej, for så er det jo bare sådan han er og ingen skal tvinges til at ændre sig for andres skyld, det skal man kun hvis man ønsker at ændre sig.
2. Hvis det er noget der er kommet med tiden, ville jeg prøve og spørge ind til hvad der gør at han ikke længere har lyst. Er han stresset på arbejdet?, er han deprimeret?, bange for at møde nye mennesker? Mangler han vitaminer der gør at han er unødigt træt hele tiden, Ja hvad som helst kan det jo være.
Hvis i finder årsagen kan det afhjælpes. Men er der sådan en årsag, vil du nok komme til at vente længe før han er klar igen, da det altid tager tid at udvikle sig og ændre sine mønstre.
Men bottomline er at hvis han er glad for den måde han lever sit liv på nu, skal du for alt i verden ikke prøve at snyde, manipulere, tvinge , trygle ham til det, det vil du kun skubbe ham længere væk ved.

Anmeld
Citér