Hej Lisbeth.
Jeg har en søn på 13 mdr som de sidste 4 dage ikke har villet spise (vejer 10,7 og måler 79 cm) mod 2960g. og 51 cm ved fødsel.
Han spiser sin morgengrød og drikker sin godatflaske men resten i løbet af dagen er meget sparsomt eller intet.
Han virker ikke syg, har ikke feber eller noget. Umiddelbart tænker jeg MÅSKE nr 9 og 10 tand er på vej. Kan se han er lidt hævet, men ved ikke om de er på vej for alvor eller hvad. Kan ikke mærke selve tanden med han er som sagt lidt hævet på gummen.
Kan det være årsagen alene til hans manglende spisning?
Jeg kan se på hans (manglende) topmave at han har tabt sig og det bekymrer mig..
Mvh. Mie
Lisbeths svar
Hej !
klart du bliver bekymret når din lille dreng stort set kun spiser lidt morgen og en FLASKE.
Du har nok ret i han har flere tænder på vej, og når gummerne er hævede og byldeømme, går det ud over tyggeriet. og lysten til mad.
Hans vægt er ikke så høj, så manglende madindtag vil hurtigt vise sig hos ham.
Det vigtigste er han får nok at drikke. Giv ham gerne økologisk saft, så får han lidt kalorier. kold yougurt er måske et hit. moset banan, med lidt skyr eller yougurt.
Du kan få et middel på apoteket til at smøre hans gummer, det tager smerterne.
Hvis han er rimelig glad og aktiv som han plejer, tisser det han skal og ikke virker syg med feber eller andet, Så tag det roligt.
Tilbyd ham det mad,du mener giver kalorier og som han kan få i sig uden smerter og mon så ikke det bedres hurtigt.
Hvis han i morgen stadig intet indtager og er påvirket, så skal du få en snak med din læge.
Fortsat god weekend, håber han får det bedre.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér