regler via handel på netbutik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
7 svar
4 synes godt om
19. juni 2015

helle85

Jeg har købt en ting på nettet i december med Visa elektron oven net butikken har lige sendt mig et brev om at jeg skal betale inden 14 dag.

Men hvordan skal jeg forholde mig til det nå det er 6 mor siden? 

Jeg tænker at det er net butikkens egen fejl da de skulle reservere pengene da jeg bestilte.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Lucky05

helle85 skriver:

Jeg har købt en ting på nettet i december med Visa elektron oven net butikken har lige sendt mig et brev om at jeg skal betale inden 14 dag.

Men hvordan skal jeg forholde mig til det nå det er 6 mor siden? 

Jeg tænker at det er net butikkens egen fejl da de skulle reservere pengene da jeg bestilte.

Det skal du betale, medmindre pengene er trukket i december. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

helle85

Lucky05 skriver:

Det skal du betale, medmindre pengene er trukket i december. 

jeg har været inde og kigge og de har ikke trukket dem i december(jeg har lige tjekket)  

Anmeld Citér

19. juni 2015

Lucky05

helle85 skriver:

jeg har været inde og kigge og de har ikke trukket dem i december(jeg har lige tjekket)  

Selvom det er træls, så skal pengene betales når du har modtaget en vare :-) men forstår godt at du tænker, at det er deres eget problem. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

helle85

Lucky05 skriver:

Selvom det er træls, så skal pengene betales når du har modtaget en vare :-) men forstår godt at du tænker, at det er deres eget problem. 

ja det er det jeg tænker  

men det er utroligt at der kan gå lang tid måske år, også de stadig bare kan kræve deres penge, derfor jeg tænkte at der måske var en grænse for hvornår de måtte kræve det.

men tak for svar

Anmeld Citér

19. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Nu skriver jeg et hurtigt svar baseret på min umiddelbare viden. Jeg er altså IKKE dykket ned i stoffet, og du kan derfor ikke tage det 100% for gode varer.

Hvis der ikke er aftalt betalingstidspunkt, skal betalingen ske ved påkrav, jf. købelovens § 12

Hvis der ikke bliver gjort krav inden tre år, jf. de nye forældelsesfrister, mister kreditor sin ret til pengene.

Anmeld Citér

19. juni 2015

helle85

PUHK skriver:

Nu skriver jeg et hurtigt svar baseret på min umiddelbare viden. Jeg er altså IKKE dykket ned i stoffet, og du kan derfor ikke tage det 100% for gode varer.

Hvis der ikke er aftalt betalingstidspunkt, skal betalingen ske ved påkrav, jf. købelovens § 12

Hvis der ikke bliver gjort krav inden tre år, jf. de nye forældelsesfrister, mister kreditor sin ret til pengene.

Ok der er ikke lige gået 3 år. Så må jeg bare betale

Anmeld Citér

19. juni 2015

Mama85

Selvfølgelig skal du da betale, du har da fået din vare. Der kunne godt have været en fejl i deres system, som de ikke har været opmærksomme på, før de kontaktede dig..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.