Hej Lisbeth
Jeg fik kejsersnit for tolv dage siden.
De første 3 dage blødte jeg som en kraftig menstruation. På anden og tredie dagen kom der to store klumper blød. Men siden tredie dagen har jeg blødt meget lidt.
I dag på tolvtedagen bløder jeg pludselig mere. Når jeg bevæger mig føler jeg det løber ud af mig. Det er frisk blød. Og jeg har menstruations lign smerter.
Min læge mener ikke det er noget, men føler mig lidt urolig alligevel.
Er det mon normalt at bløde lidt igen? Kan det være en indvendig sygning der er gået op/ opløst for tidligt? Har de glemt noget under operationen? Er så bange for evt at skulle åbnes igen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med babyen. som du fik ved kejsersnit.
Det du beskriver lyder helt normalt. Efter en fødsel kan der komme lidt blødninger i livmoderen, hvor moderkagen har siddet. menstruationslignende smerter er der, fordi livmoderen trækker sig sammen fortsat. Blødningen skal aftage ,og det skal ikke løbe ud af dig med frisk blod,når du rejser dig.
Hvis det gør det, har du forhåbentligt talt med fødestedet.og blevet undersøgt.
Jeg tror ikke der er glemt noget. der er meget stor kontrol med både servietter og instrumenter under en operation. Alt bliver talt efter, inden der lukkes efter operationen.
Hvis en syning var gået, tror jeg du havde blødt noget før, nu er vævet ved at lukke sig godt sammen.
Alligevel er du urolig og bange for der er noget galt.
Derfor skal du ,hvis blødningen stadig er kraftig reagere og kontakte fødestedet.
Håber der er kommet ro på og ønsker dig alt det bedste fremover, både med baby og dig.
God week end.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér