Eksperthjælp: Blødning 13 dage efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.087 visninger
2 svar
3 synes godt om
19. juni 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg fik kejsersnit for tolv dage siden.
De første 3 dage blødte jeg som en kraftig menstruation. På anden og tredie dagen kom der to store klumper blød. Men siden tredie dagen har jeg blødt meget lidt.
I dag på tolvtedagen bløder jeg pludselig mere. Når jeg bevæger mig føler jeg det løber ud af mig. Det er frisk blød. Og jeg har menstruations lign smerter.
Min læge mener ikke det er noget, men føler mig lidt urolig alligevel.
Er det mon normalt at bløde lidt igen? Kan det være en indvendig sygning der er gået op/ opløst for tidligt? Har de glemt noget under operationen? Er så bange for evt at skulle åbnes igen.
Glæder mig til at høre fra dig.

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med babyen. som du fik ved kejsersnit.

Det du beskriver lyder helt normalt. Efter en fødsel kan der komme lidt blødninger i livmoderen, hvor moderkagen har siddet. menstruationslignende smerter er der, fordi livmoderen trækker sig sammen fortsat. Blødningen skal aftage ,og det skal ikke løbe ud af dig med frisk blod,når du rejser dig. 

Hvis det gør det, har du forhåbentligt talt med fødestedet.og blevet undersøgt.

Jeg tror ikke der er glemt noget. der er meget stor kontrol med både servietter og instrumenter under en operation. Alt bliver talt  efter, inden der lukkes efter operationen.

Hvis en syning var gået, tror jeg du havde blødt noget før, nu er vævet ved at lukke sig godt sammen.

Alligevel er du urolig og bange for der er noget galt.

Derfor skal du ,hvis blødningen stadig er kraftig reagere og kontakte fødestedet.

Håber der er kommet  ro på og ønsker dig alt det bedste fremover, både med baby og dig.

God week end.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Blop2

Vil bare lige fortælle, at jeg har prøvet det samme også efter kejsersnit. Man kommer til, at bløde mere hvis man er aktiv. Altså laver en del huslige ting, eller går en tur. Det er derfor en god ide, at få slappet rigtig godt af her i starter så din krop kan komme sig efter operationen. Hvad klummerne angår, skal du ikke være nervøs det er helt normalt dog pænt ulækkert;o)

men en mit råd,få slappet rigtig godt af.

tillykke med den lille ny <3

Anmeld Citér

19. juni 2015

lenemor77

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth
Jeg fik kejsersnit for tolv dage siden.
De første 3 dage blødte jeg som en kraftig menstruation. På anden og tredie dagen kom der to store klumper blød. Men siden tredie dagen har jeg blødt meget lidt.
I dag på tolvtedagen bløder jeg pludselig mere. Når jeg bevæger mig føler jeg det løber ud af mig. Det er frisk blød. Og jeg har menstruations lign smerter.
Min læge mener ikke det er noget, men føler mig lidt urolig alligevel.
Er det mon normalt at bløde lidt igen? Kan det være en indvendig sygning der er gået op/ opløst for tidligt? Har de glemt noget under operationen? Er så bange for evt at skulle åbnes igen.
Glæder mig til at høre fra dig.

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med babyen. som du fik ved kejsersnit.

Det du beskriver lyder helt normalt. Efter en fødsel kan der komme lidt blødninger i livmoderen, hvor moderkagen har siddet. menstruationslignende smerter er der, fordi livmoderen trækker sig sammen fortsat. Blødningen skal aftage ,og det skal ikke løbe ud af dig med frisk blod,når du rejser dig. 

Hvis det gør det, har du forhåbentligt talt med fødestedet.og blevet undersøgt.

Jeg tror ikke der er glemt noget. der er meget stor kontrol med både servietter og instrumenter under en operation. Alt bliver talt  efter, inden der lukkes efter operationen.

Hvis en syning var gået, tror jeg du havde blødt noget før, nu er vævet ved at lukke sig godt sammen.

Alligevel er du urolig og bange for der er noget galt.

Derfor skal du ,hvis blødningen stadig er kraftig reagere og kontakte fødestedet.

Håber der er kommet  ro på og ønsker dig alt det bedste fremover, både med baby og dig.

God week end.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Vil lige tilføje en anden historie. 14 dage efter fødslen blev jeg opereret i fuld narkose og fik fjernet en del betændelse fra bunden af livmoderen. 

Jeg blødte den første uges tid, så forsvandt det i et par dage - for at komme igen med fuld styrke. Det løb ud af mig - inkl store klumper. 

Hvis du er i tvivl, så forlang at blive tjekket. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.