Jeg er utaknemmelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har her til formiddag  taget en positiv graviditetstest. Og er bare så ked af det og ønsker ikke et barn mere lige nu. Vi har beskyttet os så det er et rent uheld at jeg sidder og er gravid. Vi har to dejlige unger i forvejen og den yngste er kun 5 måneder. Jeg er ikke klar til endnu en graviditet, fødsel og spædbarn. Men det må jeg se at blive. Min mand så testen og blev glad, da han gerne vil have børnene tæt på hinanden. Så føler mig som et utaknemmelig skarn der er så heldig at blive velsignet med endnu et barn mens andre må kæmpe en kamp for overhovedet at få et. 

Undskylder for det triste opstød. 

God weekend til jer alle!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej

Jeg har her til formiddag  taget en positiv graviditetstest. Og er bare så ked af det og ønsker ikke et barn mere lige nu. Vi har beskyttet os så det er et rent uheld at jeg sidder og er gravid. Vi har to dejlige unger i forvejen og den yngste er kun 5 måneder. Jeg er ikke klar til endnu en graviditet, fødsel og spædbarn. Men det må jeg se at blive. Min mand så testen og blev glad, da han gerne vil have børnene tæt på hinanden. Så føler mig som et utaknemmelig skarn der er så heldig at blive velsignet med endnu et barn mens andre må kæmpe en kamp for overhovedet at få et. 

jeg kan godt forstå dig.

jeg ville godtnok også blive trist hvis jeg var gravid igen.. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Stort kram herfra

Forstår dig fuldt ud, har en på samme alder..  

Jeg er angst for at blive gravid igen.. for det ønsker jeg virkelig ikke... hverken nu eller senere....

Du er ikke utaknemmelig, du kender bare din egen grænse....

Kram herfra 

Anmeld Citér

19. juni 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej

Stort kram Det er en helt legitim følelser du har lov til at føle lige nu. Jeg ville også være utaknemmelig så hvis jeg blev gravid nu. Har et barn på 2 men ønsker ikke flere børn i nærmeste fremtid. Så du er ikke alene om den følelse. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Hej

Øv - sikke da noget træls noget, når det nu ikke er det I ønsker.

Jeg kan ikke lade være med at spørge dig, om du har overvejet en abort? I samråd med din mand, naturligvis. Det er jo altså også en mulighed, hvis du/I ikke ønsker endnu et barn. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Øv - sikke da noget træls noget, når det nu ikke er det I ønsker.

Jeg kan ikke lade være med at spørge dig, om du har overvejet en abort? I samråd med din mand, naturligvis. Det er jo altså også en mulighed, hvis du/I ikke ønsker endnu et barn. 

Vi vil gerne have tre børn, men jeg er lige blevet færdiguddannet og ville gerne i arbejde først. Abort er ikke en mulighed. Det ville jeg aldrig kunne når vi gerne på et senere tidspunkt ville have et barn mere.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Vi vil gerne have tre børn, men jeg er lige blevet færdiguddannet og ville gerne i arbejde først. Abort er ikke en mulighed. Det ville jeg aldrig kunne når vi gerne på et senere tidspunkt ville have et barn mere.

Nej så er der jo ikke så meget andet at gøre end tage set sure med det søde.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hvis det er sådan, du har det med abort og Jeres børneplaner, så skal du nok nå at blive overlykkelig for din nye lille fis i maven senere i graviditeten, eller når han/hun bliver født. Det betyder ikke, at det ikke er helt okay at være lidt skuffet over timingen nu. Husk det, hvis du får dårlig samvittighed nu eller senere hen; det er timingen - ikke barnet - du er/har været skuffet over.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Hvis det er sådan, du har det med abort og Jeres børneplaner, så skal du nok nå at blive overlykkelig for din nye lille fis i maven senere i graviditeten, eller når han/hun bliver født. Det betyder ikke, at det ikke er helt okay at være lidt skuffet over timingen nu. Husk det, hvis du får dårlig samvittighed nu eller senere hen; det er timingen - ikke barnet - du er/har været skuffet over.

Tak for de opmuntrende ord. Jeg tror simpelthen jeg er i chok lige nu over denne meget uventede graviditet. Så håber også at tiden kan hjælpe på det. Har trods alt næsten 9 måneder til at vende mig til tanken om at blive mor til endnu en lille en.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Tak for de opmuntrende ord. Jeg tror simpelthen jeg er i chok lige nu over denne meget uventede graviditet. Så håber også at tiden kan hjælpe på det. Har trods alt næsten 9 måneder til at vende mig til tanken om at blive mor til endnu en lille en.

Men selvom man elsker sit barn, når det er født, så kan man jo også godt tænke "F*CK, hvor er det bare *****hårdt med to pseudotvillinger, og hvor ville det have været dejligt, hvis han/hun var født et år senere". Og det har man ret til at føle uden at man elsker sit barn mindre af den grund.

Jeg tror, at det vigtigste, du kan gøre, er, at give dig selv lov til at have disse følelser. Også overfor din mand/din mor/din veninde eller en anden, du stoler på. Det gør følelsen mindre hemmelig og forbudt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.