arrhg fungerer dit vasketøjs system?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.676 visninger
10 svar
3 synes godt om
18. juni 2015

Fru Hansen

Luksusproblem, men jeg har vasketøj overalt. Vi er en stor familie med vasketøj fra 3 børn, 2 voksne og lidt ekstra pga  dagplejebørn.

Mit bryggers er lille med døre i hver væg og ingen gulvplads. Der er stort set altid vasketøj på gulvet og det irriterer mig. Der er bare ikke plads til flere vasketøjskurve på gulvet.  Derudover er mit spisebord altid fuld af tøj der skal lægges sammen. 

Jeg vil høre om der er andre der har løst denne udfordring som vil dele ud af guldkornene ...

Og gerne med billeder :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

MorDk

Vi er så "heldige" at vi bor i en blok med vaskekælder. Så vi tørrer tøj i tørrerum - det synes jeg er dejligt. Så der hænger aldrig vasketøj i lejl.

Anmeld Citér

18. juni 2015

IT-nørd

Vi er 5 i familien. To voksne, en teenager, et barn på 4 og et barn på 1 år. 

Vi har et meget lille bryggers og bare to kurve, en til mørkt tøj og en til lyst. De står ved siden af vaskemaskinens. Desuden har jeg en lille kurv på badeværelset til uldbodyer og uldundertrøjer da begge små børn går i uld året rundt. Uldet bliver vasket i hånden på badeværelset. 

Jeg vasker en maskine hver 2. Dag (har en til 8 kg). Det hele bliver tørret ude eller i fyrrummet hvis der er fugtigt udenfor. De store ting, som sengetøj og håndklæder bliver tørretumblet. 

Tøjet bliver lagt sammen når det bliver taget ned fra tørrestativet, ellers kommer det til at flyde. Jeg ordner vasketøjet hver dag. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

IT-nørd

Vi klarer os med disse to kurve. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. juni 2015

Bak

IT-nørd skriver:

Vi er 5 i familien. To voksne, en teenager, et barn på 4 og et barn på 1 år. 

Vi har et meget lille bryggers og bare to kurve, en til mørkt tøj og en til lyst. De står ved siden af vaskemaskinens. Desuden har jeg en lille kurv på badeværelset til uldbodyer og uldundertrøjer da begge små børn går i uld året rundt. Uldet bliver vasket i hånden på badeværelset. 

Jeg vasker en maskine hver 2. Dag (har en til 8 kg). Det hele bliver tørret ude eller i fyrrummet hvis der er fugtigt udenfor. De store ting, som sengetøj og håndklæder bliver tørretumblet. 

Tøjet bliver lagt sammen når det bliver taget ned fra tørrestativet, ellers kommer det til at flyde. Jeg ordner vasketøjet hver dag. 

Det burde jeg også gøre... Hver dag er bestemt ikke for lidt! Men jeg er ramt af den berømte lidelse vasketøjsallergi! Jeg hader at ligge vasketøj sammen. Især strømper! 

Men det er bare så meget lettere at have med at gøre, når man ordner lidt hver dag istedet for, at have det i bunker overalt! 

Anmeld Citér

18. juni 2015

IT-nørd

Bak skriver:

Det burde jeg også gøre... Hver dag er bestemt ikke for lidt! Men jeg er ramt af den berømte lidelse vasketøjsallergi! Jeg hader at ligge vasketøj sammen. Især strømper! 

Men det er bare så meget lettere at have med at gøre, når man ordner lidt hver dag istedet for, at have det i bunker overalt! 

Hader det også!!!! Teenageren gør det heldigvis selv. Hans tøj bliver lagt i en bunke på hans seng

Anmeld Citér

18. juni 2015

Bak

IT-nørd skriver:

Hader det også!!!! Teenageren gør det heldigvis selv. Hans tøj bliver lagt i en bunke på hans seng

Haha, ville ønske at manden dog bare kunne tage sit eget tøj! De to små er undskyldt (2,5 år og 3 mdr...)

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anja82

Mine vasketøjskurve (lys, mørk og koge) står på badeværelset. Har vi så nyt der skal vaskes for sig eller lign. så ryger det i badekarret der står og fylder bagved, som vi aldrig bruger... 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Sissel

Vi har denne i bryggerset og en spand ved siden af til uld.. Det fungerer rigtig godt

og vi er 6 herhjemme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anpau

Fru Hansen skriver:

Luksusproblem, men jeg har vasketøj overalt. Vi er en stor familie med vasketøj fra 3 børn, 2 voksne og lidt ekstra pga  dagplejebørn.

Mit bryggers er lille med døre i hver væg og ingen gulvplads. Der er stort set altid vasketøj på gulvet og det irriterer mig. Der er bare ikke plads til flere vasketøjskurve på gulvet.  Derudover er mit spisebord altid fuld af tøj der skal lægges sammen. 

Jeg vil høre om der er andre der har løst denne udfordring som vil dele ud af guldkornene ...

Og gerne med billeder :-)

Min mor blev for mange år siden - da jeg stadig boede hjemme - dødtræt af altid at sortere vasketøj mm. Så hun købe sådan et trådkurvesystem med 4 eller 5 trådkurve i (En slags reol).

Så kunne vi selv smide tøjet i. Mørkt i en kurv, lyst i en anden, kogevask hvis/mørk i nummer 3 og 4 osv.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor små børn du har. Men måske det kunne gøres til en leg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.