Apps/spil i børnehaven (ikke alderssvarende)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
8 svar
2 synes godt om
17. juni 2015

Anonym trådstarter

Min søn spiller Ipad i børnehaven og jeg har opdaget at De spiller Lego starwars, Super Heroes mm. Jeg bliver lidt gal for dem får han altså ikke lov at spille herhjemme da det er spil der handler om slås, våben mm. Han er 4 år. Spillende er fra 7-12 år! 

Må tage en snak med børnehaven og håber der bliver taget hånd om det. 

Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville spørge hvad tanken bag at børnene må spille disse spil er og så går jeg ud fra der vil komme en dialog ud af det. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Klumpe-dumpe

Jeg ville lade ham spille. Hvis ikke det påvirker ham med dårlige drømme osv. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville spørge hvad tanken bag at børnene må spille disse spil er og så går jeg ud fra der vil komme en dialog ud af det. 

Lyder som et godt åbningsspørgsmål 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Bshizzle

Det spiller de osse i min søn's børnehave... Og han er 3,5 år. 

Det er nu ikke noget der påvirker mig..  

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Det spiller de osse i min søn's børnehave... Og han er 3,5 år. 

Det er nu ikke noget der påvirker mig..  

Nej ok. Men tænker det vel også handler om hvilken holdning/værdier man har. Og vi er jo alle forskellige. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

quindelist

Det der ville bekymre mig mest er at de spiller ipad i børnehaven 

når det så er sagt så er det som med alt andet at hvis der er nærværende voksne der kan tage hånd om børnenes evt reaktioner så ville jeg som udgangspunkt føle mig tryg ved at de ved hvad de laver. Men det er jo bare at spørge dem som en anden foreslår.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Min søn spiller Ipad i børnehaven og jeg har opdaget at De spiller Lego starwars, Super Heroes mm. Jeg bliver lidt gal for dem får han altså ikke lov at spille herhjemme da det er spil der handler om slås, våben mm. Han er 4 år. Spillende er fra 7-12 år! 

Må tage en snak med børnehaven og håber der bliver taget hånd om det. 

Hvad ville I gøre?

jeg tror jeg ville tage fat i børnehaven og høre om de havde andre alders- og/eller udviklingssvarende spil... for der er stor forskel på hvad børn på 3 og 6 kan...

min søn havde svært ved ord, bogstaver og tal - især udtalelsen af S, K og G - men det har hjulpet at spille Hr. Skæg-spil...

Anmeld Citér

18. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
quindelist skriver:

Det der ville bekymre mig mest er at de spiller ipad i børnehaven 

når det så er sagt så er det som med alt andet at hvis der er nærværende voksne der kan tage hånd om børnenes evt reaktioner så ville jeg som udgangspunkt føle mig tryg ved at de ved hvad de laver. Men det er jo bare at spørge dem som en anden foreslår.

den børnehave min søn gik i havde 1-2 mdr. om året hvor børnene kunne få lov til at tage Nintendo, PSP, Gameboy osv. med hjemmefra... men de skulle blive inde i et bestemt rum og så havde alle børn mulighed for at spille på dem - "selvfølgelig" havde ejeren førsteret og hvis de ikke ville have der blev spillet mere på den kunne de ligge den ud på plads... plus jeg mener de havde en grænse der hed 30 minutter ad gangen...

Jeg spurgte dem om hvorfor, for jeg mener personligt at børn - og voksne - har godt af at komme ud når solen skinner... jeg fik en forklaring om at det bl.a. hjalp dem med at lære at dele (ligesom når de får lov til at have andet legetøj med) og det lærer dem at håndtere tingene ordentligt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.