Cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2015

Mor1986

Mulllesmor skriver:

Da min søn blev fire fik han en cykel .. Vi havde snakket om st vi skulke kigge på en også vi skulle se hvad str han skulle have.. Han fik den så på sin fødselsdag og blev mega overrasket 

Ej hvor fedt. Er så dejligt at give en gave der kan bringe så meget glæde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

K&S

Mor1986 skriver:

vi har bestemt vores datter på 3 skal have en cykel med støtte hjul. Vi har kigget på nogen i toys r US. Men det er da forvirrende. Hvor mange tommer skal den være på? 

Hun er 97,4 cm høj

Har hun en løbecykel? Ellers vil jeg anbefale en 2-hjulet løbecykel, for der vil hun lære at holde balancen. Mange børn kan gå fra løbecykel til alm. cykel uden støttehjul, fordi de allerede har styr på balancen  Støttehjul vil på ingen måde træne hendes balance. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Mor1986

K&S skriver:

Har hun en løbecykel? Ellers vil jeg anbefale en 2-hjulet løbecykel, for der vil hun lære at holde balancen. Mange børn kan gå fra løbecykel til alm. cykel uden støttehjul, fordi de allerede har styr på balancen  Støttehjul vil på ingen måde træne hendes balance. 

Nej hun har ikke nogen løbe cykel. Havde faktisk bare tænkt den var spildt så det var bedre hun fik en alm cykel med støtte hjul. Hun viser nemlig ikke interesse for løbe cykel i børnehaven

Anmeld Citér

17. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Mor1986 skriver:

Ej hvor fedt. Er så dejligt at give en gave der kan bringe så meget glæde 

Han var faktisk med ude og kigge og prøve et stykke tid før han fyldte år men vi havde jo bare sagt at vi lige skulle kigge �� han havde slet ikke fattet mistanke LG han blev mindste lige så glad for pakken med cykelhjelm og pakken med cykellygter ����

Anmeld Citér

17. juni 2015

dorthemus

Jeg vil anbefale en løbecykel først og når hun så behersker balancen så købe en cykel og droppe støttehjulene. 

Set er også det Dansk cyklistforbund anbefaler. De anbefaler også at man introducerer cyklen mens barnet er mellem 3 og 5 år fordi barnet endnu ikke har frygten for st falde.

Min datter lærte at cykle selv på halvanden time da hun var 3,3 år

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mor1986

Mulllesmor skriver:

Han var faktisk med ude og kigge og prøve et stykke tid før han fyldte år men vi havde jo bare sagt at vi lige skulle kigge �� han havde slet ikke fattet mistanke LG han blev mindste lige så glad for pakken med cykelhjelm og pakken med cykellygter ����

Det er det gode ved de er så små. De glemmer hurtigt og de glædes over de mindste ting. 

Fantastisk med de unger

Anmeld Citér

18. juni 2015

K&S

Mor1986 skriver:

Nej hun har ikke nogen løbe cykel. Havde faktisk bare tænkt den var spildt så det var bedre hun fik en alm cykel med støtte hjul. Hun viser nemlig ikke interesse for løbe cykel i børnehaven

Hun får en "falsk tryghed" ved støttehjulene og får slet ikke træner hendes naturlige balance. 

Min søn gik direkte fra løbecykel til alm. cykel uden støttehjul, fordi han netop allerede havde balancen 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mor1986

K&S skriver:

Hun får en "falsk tryghed" ved støttehjulene og får slet ikke træner hendes naturlige balance. 

Min søn gik direkte fra løbecykel til alm. cykel uden støttehjul, fordi han netop allerede havde balancen 

Ja det er selvfølgelig rigtig nok. Har bare aldrig set det sådan. For da jeg var barn gik man jo bare fra en cykel med støtte hjul til en alm cykel med kosteskaft til man lærte at cykle selv. Sådan havde jeg egentlig bare tænkt det her ovså

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.