Nægter at gå ud at tisse.. og tisser i bukserne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
10 svar
6 synes godt om
17. juni 2015

ano14316

Hej

Jeg håber der er nogen der har gode råd.. for i går kunne jeg mærke at jeg blev rigtig irriteret og jeg ved det er det helt forkerte.. 

Men sagen er den at min søn ofte tisser i bukserne fordi han har for travlt med at lege eller fortælle.. 

når jeg kan se han står og tripper siger jeg selvfølgelig at han skal gå ud og tisse.. men han nægter, og 2 min senere tisser han i bukserne.. 

Nogen gode ideer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Faste tisse tider fx hver halve time og følg ham derud 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Skouboe

Herhjemme indførte vi et belønningssystem, og det hjalp. Min ældste fik lov til at tage en mariehøne knap og putte den i sin egen krukke, hver gang hun havde været på toilettet og lavet noget, og med den yngste var det et fint klistermærke hun fik lov til at sætte i en notesbog. 

Det er en belønning de får med det samme, det er nemt at forholde sig til, og ikke for kompliceret, men det var nok til at øge fokus på at skulle tisse.

Anmeld Citér

17. juni 2015

IT-nørd

Her tager vi barnet og følger med på toilettet. Hun får ikke en valgmulighed når der er gået nogle timer eller jeg kan se hun skal tisse, men foretrækker at lege

Anmeld Citér

17. juni 2015

M &.I

Min søn gå selv på wc , uden jeg ved det,  han kalder kun når han laver stort så jeg vasker ham. Han vasker også selv hænder efter toiletbesøg 

Anmeld Citér

17. juni 2015

modesty

Hej

Jeg håber der er nogen der har gode råd.. for i går kunne jeg mærke at jeg blev rigtig irriteret og jeg ved det er det helt forkerte.. 

Men sagen er den at min søn ofte tisser i bukserne fordi han har for travlt med at lege eller fortælle.. 

når jeg kan se han står og tripper siger jeg selvfølgelig at han skal gå ud og tisse.. men han nægter, og 2 min senere tisser han i bukserne.. 

Nogen gode ideer?

Der er ikke noget der hedder at nægte. Når du siger han skal tisse, skal han tisse. Selvfølgelig skal han lokkes til det på en sød og rar måde - min søn elsker at se om han kan ramme papirskuglen i toilettet, eller hvis det er i haven har vi en træstub han elsker at lave pletter på. Find på et eller andet der gør det sjovt at gå ud og tisse. og hvis han ikke går derud af sig selv, så tag ham i hånden og før ham derud.

Herhjemme hjalp belønning da han skulle være blefri, men ikke da han begyndte at tisse i bukserne igen på et senere tidspunkt.

Anmeld Citér

17. juni 2015

ano14316

modesty skriver:

Der er ikke noget der hedder at nægte. Når du siger han skal tisse, skal han tisse. Selvfølgelig skal han lokkes til det på en sød og rar måde - min søn elsker at se om han kan ramme papirskuglen i toilettet, eller hvis det er i haven har vi en træstub han elsker at lave pletter på. Find på et eller andet der gør det sjovt at gå ud og tisse. og hvis han ikke går derud af sig selv, så tag ham i hånden og før ham derud.

Herhjemme hjalp belønning da han skulle være blefri, men ikke da han begyndte at tisse i bukserne igen på et senere tidspunkt.

Nej det er også min holdning men det er noget jeg prøver at fange inden det bliver et stort problem... God idé med en papirkugle i toilettet... 

igår var vi til spise afyen i børnehaven og havde problemet 2 gange.. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

(august)

Her blev de i starten fulgt på toilettet og det var ikke et spørgsmål. Vores mellemste var lidt "svær" at få derud uden kamp, så vi hang et papir op på væggen også fik hun et valgfrit klistermærke når hun var færdig og det løste alle problemer. 

God fornøjelse

Anmeld Citér

17. juni 2015

De3Guldklumper

ano14316 skriver:

Hej

Nogen gode ideer?

når han står og tripper så i stedet for at sige til ham han skal gå ud og tisse så tager du ham i hånden og siger jeg kan se du skal tisse så det skal vi lige ha ordnet inden du kan lege videre..

Jeg ved godt at man "forventer" at når man siger at han skal gå, at han så gør det men det gør de kære unger altså bare ikke

Anmeld Citér

17. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
ano14316 skriver:

Hej

Nogen gode ideer?

det kunne være han ikke er klar endnu...

min søn er fra januar 2008 og vi prøvede at vende ham af med bleen på den ene og anden måde... han var rigtig god til at holde balancen på toilettet, men han tissede også ofte i bukserne og til sidst opgav vi... han sagde så selv at han ikke skulle bruge ble når han blev 4 år - og ganske rigtig, da han fik sin ble af om morgenen på hans 4 års fødselsdag fik han ikke nogen ny på og så var han faktisk blefri... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.