Eksperthjælp: Kan jeg være gravid når ægløsningstest viser positivt og graviditetstest negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.511 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. juni 2015

Tina Sandager

Hej

Jeg har et spørgsmål.

Min mand og jeg har haft sex hver anden dag i frugbarheds perioden og ved ægløsning. Jeg skulle idag have min menstruation, men ingen tegn på at den kommer. Jeg lider af kvalme... Dette harjeg aldrig gjort før, ej heller under mine 2 andre graviditeter.
Idag kom jeg til at teste med en ægløsnings test som viste positiv men mine g-test viser negativ.?
Jeg er forvirret over mine symptomer samt manglenede menses.
Kan jeg være gravid når ÆL test er postivi men G test negativ?

catherskind

Tinas svar

Kære Catherskind,

det er et godt spørgsmål. Ægløsningstesten tester for LH - LH har næsten den samme kemiske opbygning som HCG (Grav hormon) - men jeg har aldrig hørt om det fænomen før.

Jeg tror ikke din kvalme skyldes en evt graviditet - graviditetskvalme opstår typisk først omkring 6-7 uge.

Det mest sikre er at vente nogle dage og så teste igen med en grav test - eller få taget en blodprøve hos lægen.

Held og lykke,

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.