Forvirret.. Mens eller baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. juni 2015

Anonym trådstarter

Stoppet på p-piller sidste mdr omkring 3-7 maj - Havde mens sidst den 13 maj og 4 dage hen, og har haft sex med min kæreste stortset alle dage siden :-)

er det en falsk mens jeg havde eller kan jeg regne med den? Og hvis jeg er gravid, hvor langt er jeg så henne??

:-)  

tester i dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Stoppet på p-piller sidste mdr omkring 3-7 maj - Havde mens sidst den 13 maj og 4 dage hen, og har haft sex med min kæreste stortset alle dage siden :-)

er det en falsk mens jeg havde eller kan jeg regne med den? Og hvis jeg er gravid, hvor langt er jeg så henne??

:-)  

tester i dag

Hvis ikke du har haft mens siden den 3. Maj, vil du være omkring 6+2.. 

Men ens cyklus kan godt svinge meget efter p-pille stop.  

Anmeld Citér

16. juni 2015

Camiilla12

Efter jeg stoppede med p piller gik der 6-7 måneder før min mens var regelmæssig. Jeg havde den dog ca. Hver 2 måned i de 6-7 måneder og nu ligger den på ca. 24 dag

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Hvis ikke du har haft mens siden den 3. Maj, vil du være omkring 6+2.. 

Men ens cyklus kan godt svinge meget efter p-pille stop.  

Lige testet og ingen baby..

har ikke haft mens siden 13 maj :/ 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym trådstarter

Camiilla12 skriver:

Efter jeg stoppede med p piller gik der 6-7 måneder før min mens var regelmæssig. Jeg havde den dog ca. Hver 2 måned i de 6-7 måneder og nu ligger den på ca. 24 dag

Hvis jeg havde vidst at dette ville ske, havde jeg ikke brugt p-piller i så mange år :/ har brugt det i 9 år.. Har det rigtig skidt med min krop og endnu mere skidt med at den skal gøre ondt uden mens eller baby :/ ! 

Synes bestemt ikke min krop er sød ved mig.. Kan jeg evt ringe til lægen og få noget som vil hjælpe eller noget?

Anmeld Citér

16. juni 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis jeg havde vidst at dette ville ske, havde jeg ikke brugt p-piller i så mange år :/ har brugt det i 9 år.. Har det rigtig skidt med min krop og endnu mere skidt med at den skal gøre ondt uden mens eller baby :/ ! 

Synes bestemt ikke min krop er sød ved mig.. Kan jeg evt ringe til lægen og få noget som vil hjælpe eller noget?

Det har ingen betydning, hvor længe du har brugt p-piller, men nogle kroppe er bedre til at genfinde cyklus end andre, og du kan ikke forvente, at det sker så hurtigt. Du er nødt til at finde lidt tålmodighed frem og afvente, hvad der sker i hvert fald det næste halve år, det kan være, det normaliseres lige om lidt, det kan være, at der viser sig et mønster med uregelmæssig mens, og der er ikke grundlag for at kontakte læge, før det rent faktisk viser sig, at der er noget, der ikke er normalt.

Anmeld Citér

17. juni 2015

julielind

Vær tålmodig!

Jeg stoppede på p piller d. 11 februar i år, efter 8-9 år på piller. havde kunstig menstruation d. 15 og ca. 4 dage frem.

Min kæreste og jeg startede derefter op på PB, og havde åbentbart allerede ægløsning næsten med det samme, for mit æg blev befrugtet omkring d. 24 februar. Altså lidt tid før jeg egentligt burde have fået en ægløsning.

Så det kan ske med det samme og omvent kan der også gå lang tid. Du er jo næsten lige stoppet med p piller og din ægløsning kan komme hvornår det skal være. Så bliv ved med at have en masse sex og lad vær med at tænke så meget over det, og vupti så skal den nok være der

Du kan i hvert fald sagtens blive gravid selvom du har været på p piller i så mange år. Det er forskelligt fra person til person, hvor længe der går før p pillerne er ude af kroppen.

Mener man plejer at skulle kontakte lægen, hvis der ikke sker noget som helst efter 1-2 år, afhængig af din alder selvfølgelig

Held og lykke med det hele!

Hold humøret højt. Det er kun meget få der bliver gravide i første cyklus efter p pille stop

Anmeld Citér

17. juni 2015

Camiilla12

Helt enig med de andre. Bare tag det roligt, der kan gå helt op til 1 år før din menstruation bliver regelmæssig, men den kan os blive det om en måned. Det kommer helt an på din krop og lægen vil alligevel ikke gøre noget før der er gået et år  

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym trådstarter

Det er mere fordi min krop opfører sig utrolig underligt, at jeg tænker over det.. hvis den bare var sig selv, så ville jeg ikke bruge energi på det
men må se tiden an den næste uge, og så må jeg teste igen, hvis der intet er sket

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.