Eksperthjælp: Kan jeg være gravid selvom jeg har spiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. juni 2015

Tina Sandager

Kære Tina.

Jeg håber at du kan hjælpe mig. Jeg fik for et år siden lagt en kobberspiral op og har siden haft regulær cyklus med +/- en dag for hvornår jeg fik min menstruation. Jeg er begyndt at få flere af de symptomer jeg havde i starten af mine tidligere graviditeter og så gik det op for mig at jeg faktisk har gået næsten en uge over tid.
Kan jeg være gravid på trods af spiralen?

Tinas svar

Kære "morgen",

ja det kan du godt være - især fordi du har en "almindelig" spiral - den er ikke 100% sikker. Skynd dig at få taget en test - hvis ikke du allerede har gjort det.

Hvis du er gravid og gerne vil beholde barnet, så er det vigtigt du tager fat i i din læge. Jeg er ikke helt sikker på hvad proceduren er, men jeg tror at man fjerner spiralen så hurtigt som muligt og håber på at graviditeten bliver siddende.

Hvis du er gravid og ikke vil beholde graviditeten, så vil jeg anbefale dig at få lagt en hormonspiral op i stedet for. Den er 100% sikker.

Held og lykke.

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.