Hej. Har skrevet til jer før, hvor jeg faktisk fik det svar jeg søgte.
Havde mens d. 16/3 efter ppille stop.
Er gravid.
Jeg havde sex torsdag d. 2 om natten til fredag morgen d. 3. April.
Jeg fik af vide af min gynækolog at jeg var blevet befrugtet d. 5 april. Det kunne hun se ud fra at jeg havde en lang cyklus og havde en sen ægløsning. Via en scanning Jeg har så efterfølgende været til en tryghedsscanning hvor de sagde det samme, og sagde at det passede med hvor langt jeg var henne da de målte fosteret. Jeg fik terminen sat til d. 28/12-15.
Jeg har så været til nakkefold scanning i fredags d. 12 og der fortæller jeg så henne at jeg er 11+4, hun scanner mig så, og rykker mig til at være 12+1 og have termin d. 24/12-15
Så hun rykker hele 4 dage? Kan jeg stadig regne med at jeg er blevet befrugtet d. 5 april?
Landet ligger sådan, at jeg også havde samleje d. 27/3 og 28/3-15. Med en anden fyr. Og havde ligesom glemt alt om ham, da det ville være usansynligt at det skulle være ham, da jeg blev befrugtet d. 5 april.
Nu er jeg bare i tvivl igen, nu hvor hun har rykket på det hele? Kan jeg stadig gå ud fra at det er d. 5 april jeg blev befrugtet.?
På forhånd tak.
Nanna.
Tinas svar
Kære forvirrede,
for at være helt ærlig, så kan du ikke være sikker - sædceller kan overleve i op til 7 dage i æggelederen under gunstige forhold - det er selvfølgelig ikke rart for dig eller de mænd der er involverede her - men det eneste rigtige er, at få lavet en faderskabstest. Det skylder du dit barn og de pågældende to mænd.
Iøvrigt er det meget normalt at de rykker ved terminen til nakkefoldskanningen og 4 dage er faktisk ikke så meget - men det er det selvfølgelig i dit tilfælde.
Held og lykke,
Kh Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld
Citér