Alene mor med eget hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.172 visninger
11 svar
1 synes godt om
15. juni 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har været sammen 5 år, men nu kan jeg ikke mere. Vi har et barn sammen og et på vej, vi ejer sammen et fint lille hus. 

Jeg vil gerne blive i huset så min pige ikke skal til at flytte fast sted, men jeg vil med de ekstra børneydelser man kan få, havde cirka 10.000 kroner om måneden når udgifterne er betalt.

Men kan man regne med at få de ydelser? Det vil være mig der er bopælsforælder, og mig der skal sørge for alt tøj, sko osv. 

Hjælp! kan ikke finde ud af hvor jeg skal starte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har været sammen 5 år, men nu kan jeg ikke mere. Vi har et barn sammen og et på vej, vi ejer sammen et fint lille hus. 

Jeg vil gerne blive i huset så min pige ikke skal til at flytte fast sted, men jeg vil med de ekstra børneydelser man kan få, havde cirka 10.000 kroner om måneden når udgifterne er betalt.

Men kan man regne med at få de ydelser? Det vil være mig der er bopælsforælder, og mig der skal sørge for alt tøj, sko osv. 

Hvis du mener børneydelse til enlig forsørger og børnebidrag fra far, så ja de penge har du ret til.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis du mener børneydelse til enlig forsørger og børnebidrag fra far, så ja de penge har du ret til.

Okay tak for dit svar

Anmeld Citér

15. juni 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvad er man berettet til selv som enlig forsøger med eget hus??  Tænker beløbet?  

Bare nysgerrig 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Du starter med at aftale et møde med banken! :-)

De er sikkert rigtig søde og vil gerne hjælpe dig til at få et overblik over din nye økonomi.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
årgang84 skriver:

Hvad er man berettet til selv som enlig forsøger med eget hus??  Tænker beløbet?  

Bare nysgerrig 

Man er ikke berettiget til mere end en enlig mor i en lejebolig - faktisk mindre, da man jo ikke kan få boligsikring. Til gengæld vil man så have rentefradraget for gælden.

Så der vil være børnebidrag fra far, ordinært og ekstraordinært tilskud (afhængig af enligstatus) og eventuel friplads alt efter ens indkomst.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Du skal have fat i din rådgiver, der formentligt vil tale med kreditinstituttet om at få vurdering på huset, for hvis du skal overtage, så er det jo pænt væsentligt, om du kan godkendes til lånet, og om du skal købe din eks ud. 

Lige umiddelbart er dit rådighedsbeløb til den lave side, når der skal indregnes 2 børn, og alle de faste udgifter som forsikring osv. Bliver jo ikke halveret, fordi du pludselig bor alene.

Få fat i nogle professionelle, der kan lave regnestykket for dig.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du skal have fat i din rådgiver, der formentligt vil tale med kreditinstituttet om at få vurdering på huset, for hvis du skal overtage, så er det jo pænt væsentligt, om du kan godkendes til lånet, og om du skal købe din eks ud. 

Lige umiddelbart er dit rådighedsbeløb til den lave side, når der skal indregnes 2 børn, og alle de faste udgifter som forsikring osv. Bliver jo ikke halveret, fordi du pludselig bor alene.

Få fat i nogle professionelle, der kan lave regnestykket for dig.

Jeg ejer i forvejen 75% af huset.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg ejer i forvejen 75% af huset.

Men du skal jo stadig købe ham ud af de sidste 25 %.

Ned i banken med dig. Det er både nødvendigt, og du vil få det meget bedre, når du har set din økonomi på et stykke papir 

Umiddelbart er 10.000 DKK i rådighedsbeløb for en voksen og to børn dog i den lave ende set fra bankers perspektiv.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
PUHK skriver:

Men du skal jo stadig købe ham ud af de sidste 25 %.

Ned i banken med dig. Det er både nødvendigt, og du vil få det meget bedre, når du har set din økonomi på et stykke papir 

Umiddelbart er 10.000 DKK i rådighedsbeløb for en voksen og to børn dog i den lave ende set fra bankers perspektiv.

Jeg kan ikke sige andet, end de andre, at du må en tur ned og tale med din bankrådgiver.

Det giver dig et meget større indblik i, hvordan de økonomi kommer til at se ud og det letter utrolig meget ikke at skulle stå med det hele selv. 

Jeg vil så sige, da jeg blev alene med mine børn, havde jeg et rådighedsbeløb der hed 8300 kr. når alle udgifter var betalt inkl. benzin. Mine børn var på daværende tidspunkt 2 og 3 år. 

Det hang rigtig fint sammen. Vi manglede intet og jeg synes faktisk at jeg havde rigeligt med penge, trods jeg har nogle dyre vaner, såsom at købe meget økologi og prioriterer primært hilfiger og lacoste til mine børn. Men hvis jeg ville kunne jeg jo have sparet mine dyre vaner væk og haft ekstra til rådighed. Men jeg var stadig ikke oppe i nærheden af at bruge 8000 kr. om måneden. 

Og selvom nogle banker mener at det er i den lave ende når man er husejer, er det ikke ensbetydende med at det ikke kan hænge sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.