Ferie-underholdning til lang biltur :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.166 visninger
8 svar
6 synes godt om
15. juni 2015

birthee

Hvis du skulle pakke en kasse med ferie-underholdning til lang biltur, hvad ville du så putte i? Børnene er dreng 2½ år, pige 4 år og dreng 8 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

ModerNatur

Jeg kigger lige med! Fantastisk tråd ���� her plejer det kun at være snacks og ipad'en.. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Sissel

Altså her er jeg jo nok lidt af den gamle skole.. De får nogle bøger og hvis det ikke er nok, må de kede sig 

Jeg husker ikke bilferier fra da jeg var barn, som uudholdelige.. Men man får da mulighed for som familie at tilbringe noget tid sammen, uden forstyrrelser

Anmeld Citér

15. juni 2015

De3Guldklumper

birthee skriver:

Hvis du skulle pakke en kasse med ferie-underholdning til lang biltur, hvad ville du så putte i? Børnene er dreng 2½ år, pige 4 år og dreng 8 år

De har haft bøger, dvd afspillerer,+ film, lyt og læs, musik, malebøger+farver, 

I år tror jeg dog det bliver skiftet ud med ipad´en da det kan samles derpå det hele.. 

det har altid fungeret fint med det og så har de hvilet/sovet lidt  

Anmeld Citér

21. juni 2015

Marmuccuself

Jeg vil også sige iPad eller lignende. Men for vores tager det overhånd, hvis der ikke er klare retningslinjer, så vi laver altid aftaler hjemmefra om fast antal timer/dag (og så slækker vi lidt på det efter behov ;-))

Anmeld Citér

21. juni 2015

SandraXOXO

Vi tæller biler, synger sange, laver konkurrencer om hvem der først ser en rød bil, grøn bil og gul bil osv. Øver engelsk med dem. Tegner. De har altid en lille taske med figure eller små bamser med. Og så snakker vi om det vi ser, fugle, køer, havet, broer, skove osv. Tabletten har vi aldrig med, men de keder sig aldrig. De er 2, 4 og 7 år. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

serinasmor

Vi skal køre i autocamper i 3 uger denne sommer ... Dvs vi kommer til at køre halv langt nogle dage - og lidt kortere andre dage ... Vi tager dvdafspiller , iPad m. Musik og lydbøger, bøger, opgavebøger, tegneplader og tegnegrej med  ....Vi har været afsted før og der havde vi også dublo og en legebamse med - samt kortere tegnefilm på computeren ... Herudover synger vi sange, læser brochurer, leger gættelege (jeg tænker på noget der er "faeve" og tæller biler - hvis børnene kan se ud ad vinduet  

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anpau

birthee skriver:

Ja jeg var lille og vi kørte på bilferie, pakkede min mor altid en lille taske til min bror og jeg. Dengang kunne man få nogle bøger hvor man skulle putte klistermærker i. Sådan nogle mærker man kunne tage af og på, og så skabe historier med dem. Kan huske der bl.a. Var en med den lille havfrue. Jeg elskede dem! Ved desværre ikke om man stadig kan få sådan noget. 

Men ellers:

små pixiebøger

malebøger

tegnegrej

et lille spil (til de større)

en juicebrik

rosiner

Vi legede også lege hvor man skulle sige hver gang man fx. så en gul bil. Til den store (hvis de små sover) kunne man fx. kigge på nummerplader og gætte hvilke lande bilerne kommer fra. 

Håber I får en dejlig bilferie 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Lucky05

Min mor købte altid en posefuld små billige gaver til mig og min søster. Så satte hun nummer på alle pakkerne, og lavede en pose med numrene . Så måtte vi trække en pakke for hver fx 150 km. Det kunne være alt fra små bøger, lille pose slik, små spil eller andet spændende :-) det var vildt hyggeligt. 

Der var en pose til os hver  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.