sove alene efter 1 vågning i natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
6 svar
2 synes godt om
14. juni 2015

elskeratværemor

Jeg har brug for hjælp og erfaring fra andre

Min dreng sover på eget værelse og har gjort det siden han var 8 mdr gammel, så startede han i vuggestue 10.5 mdr gammel  og blev hurtigt ramt af slem forkølelse, feber m.m. så jeg købte en dobbelt madras og lagde ind på hans værelse så jeg kunne sove sammen med ham da han ikke kunne sove særligt godt eller ville

Mit problem nu er så: min søn 11.5 mdr gammel kommer i seng imellem 19-20 tiden og står så op imellem 2-3 og får en mælk men skriger og vil ikke ligge sig til at sove igen:-( kun hvis jeg tager ham med ind på sofaen (den er ret bred) og så ligger vi der sammen og han falder i søvn.... jeg vil bare så gerne have at han skal falde i søvn på eget værelse efter den natmælk og finde sin ro der... andre der har samme problem og et.  Har nogle gode fif til hvad der kan gøres føler mig lidt fortabt i denne situation 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Sissel

Jeg tænker at han nok har behov for ekstra omsorg/nærvær efter han er begyndt i dagpleje.. Hvorfor ikke bare tage han ind i jeres seng og sove der sammen? 

Anmeld Citér

14. juni 2015

elskeratværemor

Sissel skriver:

Jeg tænker at han nok har behov for ekstra omsorg/nærvær efter han er begyndt i dagpleje.. Hvorfor ikke bare tage han ind i jeres seng og sove der sammen? 

Det har jeg også tænkt på at føre,  men far står op og går på arbejde kl 5 om morgenen og så ender det med vi alle vækker hinanden så det er ikke holdbart i længden...føler mig bare afmagtet i denne situation, vil gerne Gøre det bedste for vores søn, men at sove på sofaen/madras er bare ikke en holdbar løsning for os 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Joan ( Smallie )

Jeg tænker lidt det ikke er nødvendigt han spiser om natten mere og det nok er derfor han vågner. Så hvis du nu slutter med flasken kan det være han sover bedre.

Anmeld Citér

14. juni 2015

JH12

Jeg tror helt sikkert det er tryghed, det har det ihvertfald været med vores datter.. Kan du ikke ligge på madrassen inde på hans værelse, eller tage ham med ind i jeres seng. Det er ikke sikkert han vågner når far står op. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

elskeratværemor

Mht. Trygheden, han har Før kunne sove i streg fra f.eks. 20-06 også efter han startede, og er meget nærværende og giver ekstremt meget opmærksomhed, fra han kommer hjem til han skal i seng, og når han står op der om natten kan det NOGEN gange godt ske at han falder i søvn igen efter at jeg har taget ham op og nusset ham/gået rundt med ham... tænker hvad mere kan jeg Gøre?  Flasken er vi ved at fortynde stille og roligt for han spise godt op efter hn er kommet hjem, så han har som sådan ikke behov for den næringsmæssigt..

Anmeld Citér

14. juni 2015

snuskesmor

Kan du ligge med ham på madrassen i stedet for sofaen? Så er måske overgangen til sengen lidt nemmere siden han er vandt til at blive på værelset?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.