Vores BH har også sukkerpolitik, men der bliver ikke kørt så overdrevet stramt.
I forbindelse med fødselsdag må der f.eks gerne gives kage og lign.
Det er mere i hverdagen at de håndhæver det. Altså man må da gerne give en enkelt Danone eller mariekiks med ind imellem. Det er mere hvis at det er noget barnet har med hver dag og at madpakken overvejende er temmelig sukkerholdig, at det lige bliver taget op.
Jeg syntes at det er ok med sukkerpolitik. Ikke fordi at jeg ikke har tillid til at forældre selv kan styre det, men fordi at mange faktisk er uvidende om hvor meget sukker der kan være i de forskellige ting. Sukkerpolitikken kan så være med til at sætte fokus på det. Vores BH er i hvertefald rigtig gode til det, uden at det bliver "påduttende".
Jeg er selv blevet meget overrasket over hvor meget sukker der er i nogle ting. Noget jeg aldrig har skænket en tanke før, for vi er ikke specielt sukkerforskrækket. Men en enkelt mariekiks her, en pak rosiner der, en Danone eller alm yoghurt her og der osv, det løber bare voldsomt op lige pludselig. Netop fordi at man ikke er klar over hvor MEGET sukker der rent faktisk er deri. Og når man så ligger det sammen med alt det "lovlige" sukker (frugt, brød og lign) de så også får på en dag, så bliver det faktisk ret voldsomt.
Det med at vise hensyn til de børn som ikke må få sukker...Tjae, det er sådan halvt om halvt fra min side. Til min drengs fødselsdag fik han vandbakkelses kagemand med en smule slik på med. Så der var jo sukker, men ikke overdrevet. Havde jeg været helt ligeglad, så havde jeg nok sendt en rigtig sukker bombe af en chokolade kage med. Men jeg valgt et tage lidt hensyn til de børn (eller vel mest deres forældre
), som ikke måtte få sukker.
Anmeld
Citér