Er det normalt at gå over tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er i gået over tid når i har gang i PB? (Hvor i selvfølgelig ikke er gravide)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.306 visninger
21 svar
4 synes godt om
13. juni 2015

Nicolinesommer

Er i tit gået over tid, når i har prøvet at blive gravid? Altså at jeres menstruation er forsinket? Tænker om det er normalt at ens cyklus er helt skør når man prøver at blive gravid?

Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid nu, for alle test er negative. Men nu vil jeg bare gerne have mit lort, for er simpelthen så oppustet som en ballon

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2015

Johild

Det er meget normalt at cyklus svinger i forbindelse med projekt baby..

ens psyke kan være med til at man tænker sig til en udskydelse...

Anmeld Citér

13. juni 2015

Nicolinesommer

Johild skriver:

Det er meget normalt at cyklus svinger i forbindelse med projekt baby..

ens psyke kan være med til at man tænker sig til en udskydelse...

Ja jeg tænker nemlig også at det må være psyken, som spiller ind. Man bliver alligevel overrasket over hvor meget den kan gøre

Anmeld Citér

13. juni 2015

Anpau

Nicolinesommer skriver:

Er i tit gået over tid, når i har prøvet at blive gravid? Altså at jeres menstruation er forsinket? Tænker om det er normalt at ens cyklus er helt skør når man prøver at blive gravid?

Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid nu, for alle test er negative. Men nu vil jeg bare gerne have mit lort, for er simpelthen så oppustet som en ballon

Det er helt normalt at man går over tid, når man brændende ønsker sig et barn. (Stress)hormoner kan virkelig fucke krop og cyklus op. 

Selv har jeg dog uregelmæssig cyklus, så jeg ved aldrig om jeg er gået over tid, eller om cyklus bare er det længere nogle gange. Det er mindst lige så frusterende 

Anmeld Citér

13. juni 2015

Nicolinesommer

Anpau skriver:

Det er helt normalt at man går over tid, når man brændende ønsker sig et barn. (Stress)hormoner kan virkelig fucke krop og cyklus op. 

Selv har jeg dog uregelmæssig cyklus, så jeg ved aldrig om jeg er gået over tid, eller om cyklus bare er det længere nogle gange. Det er mindst lige så frusterende 

Det er altså helt vildt og mega irriterende For når man så ikke er gravid, så vil man bare gerne videre så man kan prøve igen

Øv, hvor er det træls. Har du evt. prøvet vitex eller gele royal? Har virkelig læst meget godt om dem og de kan stabilisere ens cyklus. Jeg har først hørt om dem efter jeg prøver at blive gravid, men har altid meget pms og mange smerter og her kan de også hjælpe. Så jeg har tænkt mig at prøve dem, for det ville være rart hvis man kunne slippe af med det.

Anmeld Citér

13. juni 2015

modesty

Nicolinesommer skriver:

Uagtet hvad andre svarer her i tråden - så nej. Det er ikke normalt. Cyklus bliver ikke påvirket af den "stress" det er at være i gang med PB, der skal meget voldsomme hændelser som vold eller trusler på livet til at stress-niveau (i nogle tilfælde) kan være med til at påvirke cyklus (ved at ægløsningen forsinkes). 

Men i mange tilfælde vil man være mere opmærksom på sin cyklus når man er i gang med PB, altså med at tælle dage o.s.v. Hvilket man ikke nødvendigvis gør ellers, og derfor ikke altid er klar over hvor (u)stabil ens cyklus er. Det er de færreste der har præcis samme antal dage i hver eneste cyklus, ofte vil det svinge med et par dage.

Anmeld Citér

13. juni 2015

Nicolinesommer

modesty skriver:

Uagtet hvad andre svarer her i tråden - så nej. Det er ikke normalt. Cyklus bliver ikke påvirket af den "stress" det er at være i gang med PB, der skal meget voldsomme hændelser som vold eller trusler på livet til at stress-niveau (i nogle tilfælde) kan være med til at påvirke cyklus (ved at ægløsningen forsinkes). 

Men i mange tilfælde vil man være mere opmærksom på sin cyklus når man er i gang med PB, altså med at tælle dage o.s.v. Hvilket man ikke nødvendigvis gør ellers, og derfor ikke altid er klar over hvor (u)stabil ens cyklus er. Det er de færreste der har præcis samme antal dage i hver eneste cyklus, ofte vil det svinge med et par dage.

Okay, det var jeg ikke klar over. Jeg troet at man ved selv at tænke for meget på det kunne man påvirke det. Tænker stadig lidt at måske kan, men jeg ved det jo ikke. 

Jeg har en app hvor jeg skriver ind hver gang jeg får mit lort og har skrevet det ind de sidste 14 måneder. Men kan også se at jeg en enkel gang har været oppe på 36 dage og pt. er jeg på 33 dage. Så du har helt ret i at det svinger. Jeg har nemlig meget sjældent to måneder hvor der går lige imellem min menstruation. 

Anmeld Citér

13. juni 2015

Anpau

modesty skriver:

Jeg er slet ikke enig med dig. 

Mit grundlag er bl.a. at jeg som yngre oplevede et par gange, hvor jeg troede jeg muligvis var gravid, og begge gange kom min mens for sent. På trods af, at min cyklus var styret af p-piller. 

Din cyklus påvirkes let af ydre stimuli, som f.eks. tætte relationer med andre menstruerende kvinder og lettere stress/angst/mv. Det er alt sammen kemi, og alle hormoner skal være korrekt sammensat, før du får ægløsning/menstruation. 

Dermed ikke sagt, at det er sådan for alle kvinder. Vi er vidt forskellige, og det samme er vores cyklusser.

Ref. http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-far-kvinder-menstruation-samtidig

Anmeld Citér

13. juni 2015

Anpau

Nicolinesommer skriver:

Det er altså helt vildt og mega irriterende For når man så ikke er gravid, så vil man bare gerne videre så man kan prøve igen

Øv, hvor er det træls. Har du evt. prøvet vitex eller gele royal? Har virkelig læst meget godt om dem og de kan stabilisere ens cyklus. Jeg har først hørt om dem efter jeg prøver at blive gravid, men har altid meget pms og mange smerter og her kan de også hjælpe. Så jeg har tænkt mig at prøve dem, for det ville være rart hvis man kunne slippe af med det.

nen, det har jeg aldrig hørt om. Hverken Vitex eller Gele Royal. Det må jeg da hellere lige undersøge hvad er Tak.

Anmeld Citér

13. juni 2015

modesty

Jeg er slet ikke enig med dig. 

Mit grundlag er bl.a. at jeg som yngre oplevede et par gange, hvor jeg troede jeg muligvis var gravid, og begge gange kom min mens for sent. På trods af, at min cyklus var styret af p-piller. 

Din cyklus påvirkes let af ydre stimuli, som f.eks. tætte relationer med andre menstruerende kvinder og lettere stress/angst/mv. Det er alt sammen kemi, og alle hormoner skal være korrekt sammensat, før du får ægløsning/menstruation. 

Dermed ikke sagt, at det er sådan for alle kvinder. Vi er vidt forskellige, og det samme er vores cyklusser.

Ref. http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-far-kvinder-menstruation-samtidig

Der er lavet store undersøgelser som viser at stress, bekymringer og lign. ikke spiller en rolle på cyklus. Det er videnskabeligt bevist. 

At kvinders menstruation indordner sig når de er sammen, er jo en helt anden ting. Det er hormonel påvirkning.

Cykli kan fucke up af mange årsager. Jeg har også oplevet at springe en hel cyklus over på et tidspunkt. Men det er ikke det samme som at stress og bekymringer kan påvirke vores cyklus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.