modesty skriver:
Uagtet hvad andre svarer her i tråden - så nej. Det er ikke normalt. Cyklus bliver ikke påvirket af den "stress" det er at være i gang med PB, der skal meget voldsomme hændelser som vold eller trusler på livet til at stress-niveau (i nogle tilfælde) kan være med til at påvirke cyklus (ved at ægløsningen forsinkes).
Men i mange tilfælde vil man være mere opmærksom på sin cyklus når man er i gang med PB, altså med at tælle dage o.s.v. Hvilket man ikke nødvendigvis gør ellers, og derfor ikke altid er klar over hvor (u)stabil ens cyklus er. Det er de færreste der har præcis samme antal dage i hver eneste cyklus, ofte vil det svinge med et par dage.
Jeg er slet ikke enig med dig.
Mit grundlag er bl.a. at jeg som yngre oplevede et par gange, hvor jeg troede jeg muligvis var gravid, og begge gange kom min mens for sent. På trods af, at min cyklus var styret af p-piller.
Din cyklus påvirkes let af ydre stimuli, som f.eks. tætte relationer med andre menstruerende kvinder og lettere stress/angst/mv. Det er alt sammen kemi, og alle hormoner skal være korrekt sammensat, før du får ægløsning/menstruation.
Dermed ikke sagt, at det er sådan for alle kvinder. Vi er vidt forskellige, og det samme er vores cyklusser.
Ref. http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-far-kvinder-menstruation-samtidig
Anmeld
Citér