Træning efter fødsel, hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

297 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. juni 2015

Anonym trådstarter

Simpelt spørgsmål ;

hvornår startede i med træning efter fødslen? 

Med træning menes sådan lidt fritids løb og lidt mave øvelser et par gange om ugen 

Det er en måned siden jeg fik bette og vil gerne af med 'dunken' 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2015

Frk.S

Denne gang var jeg ude på min første løbetur (5 km) efter 2 måneder. Min læge havde sagt god for det til 8 ugers US (og før det gik jeg nogle gode lange ture) - han anbefalede dog at jeg ventede lidt med maveøvelser, men jeg havde også fået kejsersnit.

Anmeld Citér

12. juni 2015

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Denne gang var jeg ude på min første løbetur (5 km) efter 2 måneder. Min læge havde sagt god for det til 8 ugers US (og før det gik jeg nogle gode lange ture) - han anbefalede dog at jeg ventede lidt med maveøvelser, men jeg havde også fået kejsersnit.

Tak for svar 

jeg er bare mega bange for at få hænge mave hvis der går for lang tid 

Anmeld Citér

13. juni 2015

Anonym trådstarter

Anyone ? 

Anmeld Citér

13. juni 2015

JH12

Uden at være helt sikker, så mener jeg faktisk at min sundhedsplejerske anbefalet mig at gå i gang med mave, ryg og bækkenbunds øvelser med det samme.  

Jeg gik lange ture fra 3 dagen, løber ikke 

Anmeld Citér

13. juni 2015

lineog4

Efter min 2. Fødsel gik jeg meget hurtigt i gang med efterfødselsgymnastik, og vi talte en del om hvad kroppen kunne klare (vi var i en lidt anden situation end de fleste andre nybagte mødre). Og fik her at vide, at som regel nummer 1 skulle man lytte til sin krop :-) men udover det var der især 2-3 ting man skulle tænke over:

- maveøvelser, mavemusklen et blevet delt, dvs. De øvelser man laver skal passe på og medtænke det.

- ens led er blevet bløde (for at kunne føde) og det vil de være op til 6 mnd efter, dvs. Man kan få flere skader hvis man går for hårdt i gang.

- hun foreslog man ventede 6 mnd med decideret løb pga underlivet.

Men derudover få kroppen i gang så hurtigt som muligt.

Anmeld Citér

13. juni 2015

lillespir26

Jeg fik pks i feb jeg må først begynde at give den rigtig gas med mave øvelser efter 9 mdr �� men eller siger de go for man må efter de 8 uger US 

Anmeld Citér

13. juni 2015

Mor til Ella

Anonym skriver:

Tak for svar 

jeg er bare mega bange for at få hænge mave hvis der går for lang tid 

Lige en side bemærkning

Hvis man starter for hurtigt, feks taber sig for hurtigt kan man få hænge mave, da det hele ikke når at trække sig ordentligt sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.