kristina90 skriver:
Hej Signe - min mand og jeg har været til første indledende samtale i februar hvor jeg blev henvist til operation for at få fjernet mine æggeleder.. så vi har ikke været igennem en IVF behandling endnu - dog ved vi at jeg har super gode æg og min mands også er i topform
Håber der så kun går de 6 uger før vi kommer i sving for hold op det ville være en fantastisk julegave til os og selvfølgelig familien. men må sku tilstå jeg også er en del bange for det, sådan om jeg har for høje forventninger og sådan 
Ok - jamen så bør der jo nok ikke være så lang ventetid, før I kan komme i gang efter operationen. Jeg har fået fjernet begge æggeledere af to omgange - og begge gange har jeg måtte starte i næste cyklus, hvilket har været ca. 6 uger senere. Men du kan da lige ringe til dem og spørge? Min erfaring har lært mig at det virkelig godt kan betale sig at være proaktiv i sin egen behandling.
Selve behandlingen skal du ikke som sådan være så bange for - det er selvfølgelig rigtig hårdt, men man overlever når man prøver at holde målet for øje. Selve udtagningen af æg er ikke sjov, men det er noget man kan klare (alt dette ud fra egne erfaringer, det opleves selvfølgelig forskelligt og nogen har langt flere bivirkninger).
Med hensyn til optimismen - hvis du ridder på en bølge af "det skal nok lykkes" - så hold fast i den. Der er rigeligt med frygt og tvivl i alt det her, så nyd at du tør tro på det! Det gør det lettere at være i og gør ventetiden til at holde ud. Når dette er sagt, vil jeg forsigtigt sige at det for mange først lykkes i andet eller tredje forsøg - også selvom begge parter er "sunde og raske". Det tager lidt tid for lægerne at "spore" sig ind på dig - hvor meget hormon, hvordan udvikler æggene sig, osv. Du må derfor ikke blive helt opgivende, hvis det skulle vise sig at kræve et par omgange.
Jeg håber alt det bedste og krydser fingre 
Anmeld
Citér