Vitaminer i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

284 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. juni 2015

BMK

Hej med jer, 

Da jeg ca. 8+0, bosiddende i Rusland og tilknyttet russisk hospital, er jeg bange for, at kulturen her er lidt anderledes her, og at jeg får en lidt anden vejledning, end jeg havde fået i Danmark.

Jeg har af lægen fået folsyre 1mg og fået at vide, at jeg ikke skal tage andre vitaminer. Har ikke fået taget blodprøver, der testede andet end HCGniveau, så det er ikke på baggrund af vitaminniveauet, at hun har sagt, at jeg ikke skal tage andre vitaminer.

Jeg har dog alligevel ladet være med at tage folsyren fra lægen men i stedet spist Matas' graviditetsvitaminer indeholdende folsyre. 

Kan I andre fortælle mig, hvilke vitaminer I har taget, mens i har været gravide, og hvad jeres læge ellers har anbefalet jer?

På forhånd mange tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2015

Os&lilledig

BMK skriver:

Hej med jer, 

Da jeg ca. 8+0, bosiddende i Rusland og tilknyttet russisk hospital, er jeg bange for, at kulturen her er lidt anderledes her, og at jeg får en lidt anden vejledning, end jeg havde fået i Danmark.

Jeg har af lægen fået folsyre 1mg og fået at vide, at jeg ikke skal tage andre vitaminer. Har ikke fået taget blodprøver, der testede andet end HCGniveau, så det er ikke på baggrund af vitaminniveauet, at hun har sagt, at jeg ikke skal tage andre vitaminer.

Jeg har dog alligevel ladet være med at tage folsyren fra lægen men i stedet spist Matas' graviditetsvitaminer indeholdende folsyre. 

Kan I andre fortælle mig, hvilke vitaminer I har taget, mens i har været gravide, og hvad jeres læge ellers har anbefalet jer?

På forhånd mange tak. 

Super fint med gravid vitaminer. De indeholder de vigtige ting, ink folinsyre.  Fra uge 10 skal du også have jern. Jeg spiser også kalk og fiskeolie, fordi jeg hverken driller mælk eller spiser fisk. De opfordre nemlig til 1/2 liter mælk om dagen  

Anmeld Citér

12. juni 2015

lineog4

BMK skriver:

Hej med jer, 

På forhånd mange tak. 

Spiste bare almindelige vitaminpiller, der er stort set samme mængde folsyre i mange af dem og det koster det halve. Derudover skulle jeg vist spise jern - er ikke så god til det med piller, så må nok med skam erkende det ikke blev til jern og vitamin på daglig basis, men tilgengæld en god varieret kost 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Beem82

lineog4 skriver:

Spiste bare almindelige vitaminpiller, der er stort set samme mængde folsyre i mange af dem og det koster det halve. Derudover skulle jeg vist spise jern - er ikke så god til det med piller, så må nok med skam erkende det ikke blev til jern og vitamin på daglig basis, men tilgengæld en god varieret kost 

Mener også der er mere zink i gravidvitamin og mindre af en af de andre vitaminer som gravide ikke må få så meget af. Så de er bedre tilpasset generelt. Men ja de er tosset dyre ifht alm multivitamin

Ts, jeg spiser også fiskeolie (hold lidt øje med "renligheden" i dem, ved ikke om de har samme retningslinjer ang friskhed og mængden at tungmetaller i Rusland) hver dag samt ekstra zink et par gange om ugen.

Anmeld Citér

12. juni 2015

JH12

Jeg spiser ekstra muliti vitaminer, kalk, fiskeolie og jern. Og har gjord det lige fra starten.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.