Den emsige svigerdatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
9 svar
6 synes godt om
11. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977

ja det er så mig. Jeg er desværre blevet den pårørende jeg selv hader at have kontakt til  

jeg arbejder i ældresektoren, og hader de der emsige svigerdøtre, der hele tiden har 1000 spørgsmål og ikke mener jeg gør det godt nok, fordi jeg ikke gør det på deres måde. 

Min svigerfar fik for 1 uge siden en massiv hjerneblødning, og er med eet gået fra 100% selvhjulpen, til halvsidet lammet med tale og synkebesvær 

og nøj hvor har jeg drevet to afdelinger til vanvid med spørgsmål. Og jeg siger hele tiden til mig selv, at jeg skal have tillid til at personalet ved hvad de gør, men min baggrund gør at jeg hele tiden forventer top behandling til ham. At de laver plejen udfra MINE standarter og hans værdier. Øv hvor er det træls at se sig selv udefra med proffessionelle briller 

tror måske bare jeg er udmattet af at slås med læger, der taler udenom  og selvfølgelig også at holde sammen på kæresten, det praktiske og svare på spørgsmål fra knægten, der ser sin elskede farfar ikke er den samme 

sorry - skulle bare bøvse lidt frustration 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

loop

Jeanne skriver:

ja det er så mig. Jeg er desværre blevet den pårørende jeg selv hader at have kontakt til  

jeg arbejder i ældresektoren, og hader de der emsige svigerdøtre, der hele tiden har 1000 spørgsmål og ikke mener jeg gør det godt nok, fordi jeg ikke gør det på deres måde. 

Min svigerfar fik for 1 uge siden en massiv hjerneblødning, og er med eet gået fra 100% selvhjulpen, til halvsidet lammet med tale og synkebesvær 

og nøj hvor har jeg drevet to afdelinger til vanvid med spørgsmål. Og jeg siger hele tiden til mig selv, at jeg skal have tillid til at personalet ved hvad de gør, men min baggrund gør at jeg hele tiden forventer top behandling til ham. At de laver plejen udfra MINE standarter og hans værdier. Øv hvor er det træls at se sig selv udefra med proffessionelle briller 

tror måske bare jeg er udmattet af at slås med læger, der taler udenom  og selvfølgelig også at holde sammen på kæresten, det praktiske og svare på spørgsmål fra knægten, der ser sin elskede farfar ikke er den samme 

Jeg har ikke noget fornuftigt at sige. Men vil sende dig kram og opløftende tanker

Anmeld Citér

11. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
loop skriver:

Jeg har ikke noget fornuftigt at sige. Men vil sende dig kram og opløftende tanker

Tak 

Anmeld Citér

11. juni 2015

mpr

Jeanne skriver:

Det er jo lige det, det er helt i orden at stille spørgsmål, for man skal føle sig sikker! Og nu kan du jo så se det fra den anden side, og det kan måske give dig muligheden for at tage en ekstra dyb indånding når du igen er på den professionelle side af bordet næste gang Er ked af det med din svigerfar 

Anmeld Citér

11. juni 2015

PernilleogLouis

Måske er du emsig men er sikker på din svigerfar syns du er fantastisk

Anmeld Citér

11. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så har jeg godt nok også været emsig et par gange!

Nogle gange er det bare rigtig godt at der er nogen der får stillet de svære spørgsmål, som den "tætte" familie helt ka glemme at stille i kampens hede! Vh stine

Anmeld Citér

11. juni 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg er rigtig ked af at høre hvad der er sket -

nu ved jeg også godt at hjerneblødninger er individuelle og varierer fra person til person - men min søns oldefar har fået det samme - han er lammet i benene og kan hverken tale eller synke - de ved ikke rigtig hvad de skal gøre og det er frustrerende at være pårørende

ved du hvad din svigerfars forløb bliver

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anpau

Jeanne skriver:

Åh hvor kan godt godt forstå du må være frustreret. Jeg ved godt det på ingen måde kan sammenlignes, men jeg står i butik, og jeg kan simpelthen ikke klare at gå ind i en butik, der ikke giver samme service som jeg selv giver/forventer af et servicefag. Dit er naturligvis værre, og med langt flere følelser involveret. 

Jeg tænker, om du måske kan tage en snak med din svigerfars kontaktperson om, at du selv er i faget, og at det er derfor du måske kan virke lidt emsig. At du selv går meget op i et eller andet (en praksis/teori inden for faget måske, kender ikke lige til faget som sådan). Og at du derfor helst ser ham behandlet med netop det in mente. Og så noget med, at du også godt forstår de ikke har tid til at lægge deres vaner om for alle patienter eller et eller andet. Så du i hvertfald ikke bare overfuser dem. 

Håber du finder det der virker for dig, for det må være ulideligt at gå og have det sådan. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Lisbeth1985

12. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977

Tak for svar til jer alle. Tror jeg skal tage dybe indåndninger næste gang vi kommer på besøg. Han er på en specialafdeling og skal være der i nogle uger  der er andre måder at gøre det på end min, og de er selvfølgelig lige så gode. Men øv hvor er det svært når vi er den eneste familie der er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.