debattør-33995 skriver:
Hej !
Jeg er en pige, som lige er fyldt 11 år.
Jeg synes der er ekstremt mange herinde, der overreagerer totalt ifht. Piger med bh!
Jeg går i 5. Klasse og der er Mange piger der bruger bh - flest med 70A, men også en med 70D!
Jeg bruger selv til hverdag bare bh/top i str. 36, men jeg ejer også 2 "rigtige" bh'er i 70A, der passer mig rigtig godt!
Jeg har i laaang tid ønsket mig en bh, men min mor har aldrig snakket med mig om det. Jeg synes det var vildt pinligt at spørge min mor, og jeg ville have været blevet mega glad hvis hun en dag havde taget snakken om bh op sammen med mig.
Jeg synes personligt - og det synes mine veninder også, at det er 1000 gange rarere at gå med bh.
Jeg spiller meget fodbold i frikvarterene, så jeg synes det er virkelig rart at have lidt støtte og fastholding.
OG FORSTÅ NU, AT DET ALTSÅ IKKE ER RART AT GÅ MED EN STRAM SPORTS-BH TIL HVERDAG!
Vend jer til jeres piger bliver ældre! Vi vil faktisk Gerne blive ældre!
- Og lad nu være med at tænke: "Jeg fik først bh da jeg var 17 år, så skal min datter også først have en dér"!
Jeg synes lige I skal gå hjem og tykke lidt på det her!
Jeg er en pige på 11 med en masse veninder, der har det præcis ligesom mig, så jeg skriver altså af lidt erfaring!
MVH MIg !
Jeg kan sagtens forstå at det er rart at gå med bh hvis det er det alle gør, og kan endnu mere forstå det ikke er sjovt at gå med sports bh hele tiden hvilket jeg egentlig synes er helt grotesk..
Jeg går selv med bh, tror jeg fik min første bh som 13-14 årig? ene og alene af den grund at jeg ikke brød mig om at man kunne risikere at se nibble igennem trøjen
Men jeg kan med min viden også være tilbage holdende omkring at give børn i så ung en alder bh uanset bryst størrelse, og kun ty til sports bh når der dyrkes sport. Ene og alene af den grund at bh'en ødelægger elastik effekten i huden ved brystet så man oplever at brystet mister fylde og derved kan komme til at hænge allerede fra en ung voksen alder og man derfor kun vil kunne opnå en pæn barm hvis man har bh på, fordi de muskler der skal holde brystet på plads aldrig bliver trænet når brystet bliver støttet på den måde.
Og lige præcis på grund af det ville jeg nok forsøge at skubbe det så langt som muligt.. I dag er det jo så desværre set ilde at man går uden bh når man er ung.. Men man kunne måske nøjes med et par år endnu, at finde toppe til at have under en trøje eller lignende, hvor der er dobbelt stof omkring brystet? Det kan give følelsen af at have bh på, uden at det påvirker brystets elastiske evne
Anmeld