Kan jeg bede om sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2015

Anonym trådstarter

Goddag alle sammen

Keg overvejer at høre min læge om han vil sygemeldte mig, DS jeg har så ondt i skamben, det svider og brænder konstant, og hvis jeg er aktiv får jeg nogle helt sindssyge stød. Jeg er kun 14+4.. Tror i det ville kunne bliv een mulighed?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

Benjamins'mor

Jeg ville høre lægen ad. 

Jeg blev sygemeldt i uge 12 med min datter og frem til barsel pga bækkenløsning. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

FrkC

Jeg tror jeg ville forsøge alle andre løsninger først - det ved jeg naturligvis ikke om du allerede har prøvet   Jeg døjer selv rigtig meget med iskias, lænd og haleben (også siden uge 13-15 stykker)  Jeg har forsøgt massage uden held, jeg vil forsøge med akupunktur (min svigerinde er akupunktør) og hvis det ikke hjælper evt. Snakke med lægen om Kiropraktor eller fys kunne være en løsning for mig   Jeg bliver skånet meget på mit job, det har hjulpet meget at jeg ikke har 'tunge' patienter mere .. Jeg er 19+6 Idag ...

Håber du finder en løsning  

Anmeld Citér

11. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Goddag alle sammen

Keg overvejer at høre min læge om han vil sygemeldte mig, DS jeg har så ondt i skamben, det svider og brænder konstant, og hvis jeg er aktiv får jeg nogle helt sindssyge stød. Jeg er kun 14+4.. Tror i det ville kunne bliv een mulighed?

Tænker før lægen sygemelder dig, vil han/hun nok få klarlagt hvad grunden er og om man kan gøre noget for at afhjælpe og skåne. Hvis det er så skidt så det kræver en sygemelding skal du jo også i en eller anden form for "behandling" fx hvis det er bækkenløsning, skal du lære hvordan du skåner dit bækken.

mange gange jan man jo klare arbejdet med lidt hjælp.

Udover det tænke fjeg også man i starten vil se tiden an og starte med en kort sygemelding eller en deltidssygemelding.

Har ikke selv været sygemeldt, men har haft en del kollegaer der har døjet med diverse og man har prøvet meget før det blev en decideret sygemelding.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym

Det kommer an på hvad du laver.  

Jeg blev nægtet en sygemelding i min 3. Graviditet på trods af at jeg havde så slem bæggenløsning at jeg blev nød til at bruge krykker fra uge 16 og kørestol fra uge 20... grunden var at jeg var studerende på vuc og derfor sad ned det meste af tiden.  ( Heller ikke rart med et meget ømt haleben) 

(Fik da heldigvis nogle kanon lærer og medstuderende der stjal en sofa fra fælles rummet så jeg kunne ligge ned ind imellem) 

Jeg ærgrer mig over at jeg ikke skiftede læge og fik den behandling jeg skulle have,  for jeg døjer stadig med men efter bækkenløsning her hvor min søn er 1 år og 2 måneder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.