Hej, jeg skriver som anonym da det for mig er et meget følsomt emne.
Sagen er den at jeg har en søn på 13 mdr, og nu er gravid igen, med termin i december, hvor min søn vil være cirka 18-19 mdr.
Graviditeten var planlagt for vi vil gerne have flere børn. MEN.
Jeg glæder mig slet ikke på samme måde som første gang. Første gang tænkte jeg ikke på andet, og var ved at gå ud af mit gode skind af bekymringer. Denne gang er jeg meget mere afslappet, bekymrer mig ikke om selve graviditeten, og snakker egentlig heller ikke så meget om det, andet end at jeg virkelig virkelig glæder mig til kønsscanning som jeg skal til på mandag :-)
Men så tænker jeg f.eks. "er det nu det rigtige, vores søn er jo stadig så lille"
"hvad nu hvis min søn kommer til at føle sig svigtet"
"Skulle vi alligevel have ventet"
og den "værste" tanke jeg synes jeg har er at "nu starter det hele bare forfra igen med lille baby der intet kan"
Med min søn var der store problemer med øjenkontakten de første måneder fordi han var for tidlig født, og jeg bekymrer mig meget for om der også bliver problemer med dette denne gang, da jeg så vil føle at så må det jo være min skyld? Så må det jo være mig der gør noget galt?
Tænker også om jeg mon kan aktivere den lille ny nok osv, når jeg også har den store.
ØV hvor jeg synes det er ærgerligt at jeg slet ikke glæder mig på samme måde denne gang. Selvfølgelig glæder jeg mig, er bare så bange for om vi tog det forkerte valg?
Er det normalt at føle sådan?