Hvad skal jeg betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2015

Anonym trådstarter

Vi har en 9/5 ordning. Det er mig der har dem de 9 dage. Og mig der har bopæl og dermed tilskud. Min x betaler børnebidrag.

der er tvivlsspørgsmål om hvad jeg skal betale, når han betaler bidrag og jeg får tilskud. Konkret vil jeg gerne vide:

- er det mig der skal betale for de bleer han har brug for hos ham?

- skal jeg betale for det legetøj de har hos ham? (Han fik selvfølgelig en masse med da han flyttede, faktisk alt det bedste, men fremover?)

- skal jeg betale for når den lille får brug for potte og sæde til toilettet nede hos min x?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

sne190810

Uden at være helt 100% sikker, så mener jeg "kun" du skal sørge for de ting som følger børnene - såsom tøj, sko, overtøj osv. alt efter årstiden.

Ting som stårfast ved far, og ting som børnene bruger som mad/bleer/legetøj skal far selv stå få. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

De ting du spørger om: Nej 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Vi har en 9/5 ordning. Det er mig der har dem de 9 dage. Og mig der har bopæl og dermed tilskud. Min x betaler børnebidrag.

der er tvivlsspørgsmål om hvad jeg skal betale, når han betaler bidrag og jeg får tilskud. Konkret vil jeg gerne vide:

- er det mig der skal betale for de bleer han har brug for hos ham?

- skal jeg betale for det legetøj de har hos ham? (Han fik selvfølgelig en masse med da han flyttede, faktisk alt det bedste, men fremover?)

- skal jeg betale for når den lille får brug for potte og sæde til toilettet nede hos min x?

Vi står i det samme :-) 

men nej du skal ikke betale for hvad der skal være hjemme hos faren fast. 

Tøj, sko osv skal du betale. 

Men ønsker han nyt legetøj til sit barn må han selv købe, samt potte osv. Og fx hvis han skal i zoo eller svømmehal skal faren også selv betale.. 

Bleer til dagpleje eller vuggestue skal man blive enige om. Evt skiftes om det.. Men bleer i hans hjem er ham selv der står for det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.