Zelinasmor skriver:
Hej de damer.
statsforvaltningen har netop meddelt at de lukker vores sag da min eks har meldt afbud 3 gange og nægter at samarbejde og bryder samværdsaftaler. Derfor bliver den sendt videre i retten. Jet vil rigtig gerne høre fra nogen der har været igennem sådan en retsag. I må gerne skrive privat til mig. Er helt på bar bund
Du skal jo først og fremmest finde en advokat og så synes jeg også du skal bede om at få aktindsigt. Den får du tilsendt fra statsforvaltningen. For jo mere din advokat ved, jo nemmere... 
I selve retten er det nu stille og roligt og du må for alt i verden ikke blive vred eller opfarende. Først skal i rejse jer for dommeren, så fremlægger begge advokater hvorfor den fælles skal ophæves/ikke ophæves. Bagefter kommer først du ind i midten og sidde og skal svare på spørgsmål fra din advokat og så modpartens og hvis dommeren også vil have svar på noget, spørger han/hun også. Så bliver det din x's tur. Hvis der så efterfølgende er nogle tvivlspørgsmål så bliver det klaret også. Så er det sådan set slut og kun tilbage at vente på at dommen falder. Det tog ca 1 uge for os... 
Anmeld
Citér