Hyperemesis Gravidium

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. juni 2015

Maymoonah

Hej alle

Er der nogle af jer gravide der lider af det? Stærk kvalme og ekstrem opkast, som oftest leder til vægttab, væskemangel og indlæggelse. Nogen der har gode erfaringer med midler mod kvalmen??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

Krussedulle

Maymoonah skriver:

Hej alle

Er der nogle af jer gravide der lider af det? Stærk kvalme og ekstrem opkast, som oftest leder til vægttab, væskemangel og indlæggelse. Nogen der har gode erfaringer med midler mod kvalmen??

Har haft det 3 gange.. Jeg har fået ondansetron.. det virker!

Anmeld Citér

11. juni 2015

Maymoonah

Krussedulle skriver:

Har haft det 3 gange.. Jeg har fået ondansetron.. det virker!

Tak for svar har hørt om det, men var i tvivl om det virkede. Har det ingen skadelig effekt? Er ret nervøs for at skulle indtage medicin

Var du indlagt og fik det der eller ordinerede din egen læge det?

Anmeld Citér

11. juni 2015

chrismor

Hej 

Jeg havde hyperemesis i min første graviditet. Indtil uge 13 var jeg på sygehuset flere gange om ugen og få væske. Men jeg tabte mig en del og havde det virkelig dårligt. så fik jeg ondansetron og det hjalp rigtigt meget. Vores dreng er 3 år nu og har ikke taget skade af det

Anmeld Citér

11. juni 2015

Hønsemor

Maymoonah skriver:

Hej alle

Nu jeg ikke gravid mere 

Men jeg led af det i min første graviditet, hvor jeg tabte 10 kg på 14 dage og var indlagt hveranden dag fra uge 9-20 pga væskemangel og besvimmelse.. Jeg fik akupunktur på hospitalet og væske i drop og så spiste jeg det jeg havde lyst til og kastede det selvfølgelig op igen. Jeg ved nogle har glæde af ekstra tilskud af B12 vitamin

Anmeld Citér

11. juni 2015

Hectar

Det har jeg også prøvet. Fik kvalmestillende fra sygehuset, som var det eneste der reelt set hjalp. Mener de hed "Ondansetron". Var indlagt mange gange til væskebehandling og fik så også at vide at jeg kun måtte drikke safte- og sodavand med sukker i. Det hjalp en smule på kvalmen.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Maymoonah

Dette er min 3 graviditet og ved de første 2 havde jeg det såååå dårligt med indlæggelser og store vægttab. Magter det bare slet ikke igen og super hårdt når man i forvejen har børn. Men ja har det bare så svært ved at skulle indtage medicin

Troede ikke man kunne have en graviditet uden, når man har haft det ved de tidligere, men det har I åbenbart været heldige med. Så er der måske lidt håb

Anmeld Citér

12. juni 2015

BMK

Hej,

Jeg har ikke haft det så dårligt, at jeg blev nødt til at blive indlagt, selvom min mand påstod, at jeg burde Dog tabte jeg 3 kg. på 1,5 uge, hvor jeg kun lå i sengen med kvalme, sov og kunne intet spise. Kastede op ca. en gang om dagen. Jeg er nu 7+6 og fik for 3 dage siden et naturmedicin fra min læge, der hedder Chopythol, der skal være et homøopatisk middel og ganske ufarligt. Selvom jeg ikke har den store lyst til at spise, er jeg nu stort set uafhængig af at ligge i sengen med konstant kvalme og kan nu spise et helt måltid om aftenen uden større pinsel og opkast.  

Håber, at det kan være til nogen hjælp. Hvis andre har erfaringer med dette middel, må de gerne dele dem også. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Maymoonah

Ved min første graviditet tabte jeg 6 kg og ved min sidste 9 kg på 3 uger det var forfærdeligt.. 

Men vil undersøge det du nævner det.. 

Anmeld Citér

13. juni 2015

Krussedulle

Maymoonah skriver:

Tak for svar har hørt om det, men var i tvivl om det virkede. Har det ingen skadelig effekt? Er ret nervøs for at skulle indtage medicin

Var du indlagt og fik det der eller ordinerede din egen læge det?

I min 2 graviditet fik jeg det mens jeg var indlagt. Og i 3 graviditet fik jeg det fra start, af min egen læge.

Der var ikke nok dokumentation for om det skadede fostret.. Og de ville ikke give det hvis de var i tvivl. 

Det er 4 år siden at jeg sidst var gravid, der kan være sket meget siden! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.