hvad er intrum justitia???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.927 visninger
7 svar
10 synes godt om
11. juni 2015

Anonym trådstarter

Ja hjælp hvad er intrum justitia kan ikke se på hjemmesiden hvad det er!  

Jeg fik et brev i dag som står sidste betalingspåmindelse ! 2282 kr!!!!! 

Jeg har aldrig fået denne brev. Der er ingen forklaring hvad det er jeg skal betale for! 

Jeg ved bare at jeg ikke skylder noget. eller skal betale dem noget! Og hellere ikke inkasso! 

Men hjælp hvad fanden er den her fup!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja hjælp hvad er intrum justitia kan ikke se på hjemmesiden hvad det er!  

Jeg fik et brev i dag som står sidste betalingspåmindelse ! 2282 kr!!!!! 

Jeg har aldrig fået denne brev. Der er ingen forklaring hvad det er jeg skal betale for! 

Jeg ved bare at jeg ikke skylder noget. eller skal betale dem noget! Og hellere ikke inkasso! 

Men hjælp hvad fanden er den her fup!

Det er det her: http://www.intrum.com/dk/

Jeg ville foreslå dig at ringe til dem og hører hvad det er. For hvis du ikke betaler, så bliver beløbet højere.

Så det er ikke fup.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er det her: http://www.intrum.com/dk/

Jeg ville foreslå dig at ringe til dem og hører hvad det er. For hvis du ikke betaler, så bliver beløbet højere.

Så det er ikke fup.

Jeg har gået ind og læst den men der er bare ingen forklaring, jeg har læst om andmeldes om at de snyder. 

Jeg ved bare jeg ikke skal betale noget ved ikke hvad det er og hvad er det jeg selv skal betale, jeg låner slet ikke penge og bruger kun min er egen penge,  og jeg har hellere ikke mange regning men den betaler jeg jo hver måneder. 

Ih sidder her og er så vred! 

Anmeld Citér

11. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har gået ind og læst den men der er bare ingen forklaring, jeg har læst om andmeldes om at de snyder. 

Jeg ved bare jeg ikke skal betale noget ved ikke hvad det er og hvad er det jeg selv skal betale, jeg låner slet ikke penge og bruger kun min er egen penge,  og jeg har hellere ikke mange regning men den betaler jeg jo hver måneder. 

Ih sidder her og er så vred! 

Lad vær med at tænk så meget over derm ring til dem i morgen og hør. Det kan være en fejl.. men hellere ringe og hører  end at få endnu et brev.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

For det første: det er et reelt og godkendt firma, der blandt andet driver inkasso virksomhed for FitnessDK og ISTA.

Når man slår dem op på TrustPilot, ser man dog mange sager, der ligner din! Ikke at TrustPilot er en 100% troværdig side, men det giver alligevel gerne et rimelig nuanceret billede af en virksomhed. Og så kan man jo sige, at inkassovirksomheder sandsynligvis generelt ikke får særlig gode anmeldelser fra dem, de har indkrævet penge fra, men hvis man slår andre inkassovirksomheder op på TrustPilot, samler der sig et langt mere positivt billede af disse.

Så jeg vil foreslå dig at gøre, som beskrevet i en af TrustPilots reviews:

Jeg har som mange andre fået en fiktiv regning med et betalingskrav. Det er selvfølgelig vigtigt ikke at betale, men også udbede sig dokumentation for det påståede krav. Hvis den dokumentation er mangelfuld er det meget vigtigt at man sender en skriftlig klage til Rigspolitichefen i København, som er den myndighed der giver inkassovirksomhederne lov til at drive forretning. Hvis dokumentationen er mangelfuld har inkassofirmaet nemlig ikke overholdt hverken god inkassoskik eller dansk lovgivning. Så klag - det nytter.

VIGTIGT: Foretag AL kommunikation på skrift. Så har du dokumentation til senere brug.

Derudover - snak pænt men bestemt til dem.. Så har du dit på det rene :-)

Anmeld Citér

11. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
PUHK skriver:

For det første: det er et reelt og godkendt firma, der blandt andet driver inkasso virksomhed for FitnessDK og ISTA.

Når man slår dem op på TrustPilot, ser man dog mange sager, der ligner din! Ikke at TrustPilot er en 100% troværdig side, men det giver alligevel gerne et rimelig nuanceret billede af en virksomhed. Og så kan man jo sige, at inkassovirksomheder sandsynligvis generelt ikke får særlig gode anmeldelser fra dem, de har indkrævet penge fra, men hvis man slår andre inkassovirksomheder op på TrustPilot, samler der sig et langt mere positivt billede af disse.

Så jeg vil foreslå dig at gøre, som beskrevet i en af TrustPilots reviews:

Jeg har som mange andre fået en fiktiv regning med et betalingskrav. Det er selvfølgelig vigtigt ikke at betale, men også udbede sig dokumentation for det påståede krav. Hvis den dokumentation er mangelfuld er det meget vigtigt at man sender en skriftlig klage til Rigspolitichefen i København, som er den myndighed der giver inkassovirksomhederne lov til at drive forretning. Hvis dokumentationen er mangelfuld har inkassofirmaet nemlig ikke overholdt hverken god inkassoskik eller dansk lovgivning. Så klag - det nytter.

VIGTIGT: Foretag AL kommunikation på skrift. Så har du dokumentation til senere brug.

Derudover - snak pænt men bestemt til dem.. Så har du dit på det rene :-)

Åh, den sidder lidt i mig, fordi det er mange penge, og jeg er bange for, at du bliver fanget.

Det er vigtigt, at du reagerer (skriftligt) på deres henvendelse og undsiger dig alle krav samt kræver dokumentation for din påståede gæld. Og du skal ikke helme, før de frafalder deres krav! Og hvis du er i tvivl om noget som helst, så har forbrugerrådet Tænk en gratis hotline - har indsat link til deres hjemmeside nedenfor.

http://taenk.dk/forbrugerraadgivningen

Anmeld Citér

11. juni 2015

grinny

Intrum er et godkendt inkassofirma. Det er garanteret ikke Intrum du skylder penge til, men de har fået sagen fra et firma hvor der skyldes penge. 

Hvis du mener at du ikke skylder disse penge er det vigtigt at du skriftligt kontakter dem, og som andre skriver så skal det være på skrift så du har beviser.

Hvis du ikke reagere kan du ende i fogedretten. 

Skulle de ringe til dig efter skriftlig henvendelse, skal du bede dem om at sende en skriftlig bekræftigelse på at i har snakket sammen og hvad der er blevet snakket om

Anmeld Citér

11. juni 2015

mikala88

Har arbejdet i to virksomheder nu der benytter Intrum til opkrævning. De er helt reele og det er vigtigt at du tager kontakt til dem (evt direkte til dem du skylder). Hvis kravet er reelt, hvilket de ofte er, så kan du som oftest slippe billigere, hvis du tager direkte kontakt. Så kan du måske undgå rykker gebyrer, inkasso gebyrer og hvad vi ellers har lov at opkræve i DK.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.