Sygemelding under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej alle, 

jeg skal opereres (fod) i næste uge og skal regne med at jeg ikke vil kunne gå i en uges tid. 

Kan man sygemeldes når man er på barsel, således at jeg måske "sparer" en uges barsel? Eller noget i den stil?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

Jn81

Anonym skriver:

Hej alle, 

jeg skal opereres (fod) i næste uge og skal regne med at jeg ikke vil kunne gå i en uges tid. 

Kan man sygemeldes når man er på barsel, således at jeg måske "sparer" en uges barsel? Eller noget i den stil?

Aaaaaaaner det ikke, men mit umiddelbare bud er "nej"..... Ikke når det ikke er mere "alvorligt"... Prøvede at Google det, og fandt dette... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. juni 2015

Loa

Hvis du er gået fra på barsel, så tvivler jeg stærkt. 

Det ville jo svare til alle skulle "spare" de dage op de var syge i deres barsel og så holde det længere i den sidste ende. Det tvivler jeg på arbejdsgiveren vil se som en god idé.

Man har jo "fri" når man er på barsel, så er der vel ingen grund til yderligere?

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym trådstarter

Okay, ja, tænkte det nok. Jeg fik det fortalt at jeg burde kunne. Så jeg ville lige høre jer af her. Tak for info

Anmeld Citér

11. juni 2015

Goggelogge

Hvis du bliver sygemeldt under barsel, så skal din mand eller anden holde det barslen, da du så heller ikke vil kunne 'passe' barnet, barsel er til barnet..

Anmeld Citér

12. juni 2015

tweety2060

Kommer an på hvilken grad din sygdom påvirker dig... Man kan godt sygemeldes fra sin barsel ..snak med din fagforening... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.