Jeg er ved at være så træt af at prøve på at blive gravid, at jeg hver gang jeg får menstruation er ved at ringe til min læge for at få dem til at sætte en hormonspiral op igen.
Jeg fik taget min hormonspiral ud for 1,5 år siden. I februar, i år, blev min kæreste og jeg henvist til fertilitetklinik i skive for udredning. Her fandt man ingen tilstedeværelse af sædceller, og vi venter nu svar fra den test de tog for kromosomfejl.
Min cyklus er på 31 dage gennemsnitlig og jeg er på min 36. dag pt.
Jeg tog en test for to dage siden og igen i morges, men der var ingen spor overhovedet på at den skulle være positiv.
Hvis jeg bruger gravidetskalenderen og regner lidt, vil jeg være 5+1.
Jeg er ved at opgive det her forløb, og undskyld jeg fylder dig med min gråd, men kan jeg overhovedet gøre noget for at det hele bliver lettere oppe i hovedet på mig og ja også min kæreste, det jo ham der har mistet alt sin mandighed efter han fik et slag i hovedet... 
Tinas svar
Kære Nico,
Jeg forstår virkelig godt din frustration , det er utroligt hårdt at blive ved med at kæmpe for at opnå en graviditet.
Jeg synes det er rigtigt positivt at I er kommet i udredning på Skive Fertilitetsklinik. Udfra det du har skrevet tolker jeg det som at der slet ikke er levende sædceller i din mands sæd. Hvis det er korrekt
er det stort set en umulighed for dig at blive spontant gravid.
Meget tyder på at I skal i fertilitetsbehandling for at opnå en graviditet - og at det (muligvis) også kan komme på tale med en sæddonor - hvis det er det prøverne vil pege på - og hvis det er det I vil?
Jeg vil klart anbefale dig/jer at tage kontakt til en psykolog/psykoterapeut i jeres nærområde. I kan få en henvisning fra egen læge, så det ikke bliver så dyrt. Det siger jeg fordi I står i nogle store problemstillinger som I med fordel kan arbejde med sammen.
Din mand skal også have mulighed for at få beabejdet det store chok det er, at finde ud af at han måske ikke kan blive biologisk far.
I kan også have glæde af at melde jer ind i LFUB - Landsforeningen for ufrivilligt barnløse - det er en forening som primært har medlemmer der er i fertilitetsbehandling. På den måde kan I møde andre i samme situation.
Jeg ønsker jer alt det bedste.
Kh Tina.
Jeg ønsker jer alt mulig held
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld
Citér