Arbejde under barsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.176 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. juni 2015

Anonym trådstarter

Hey venner,

Jeg er offentlig ansat og har barsel derfra, jeg er også ansat som vikar i et vikarbureau hvor jeg nogen gange får tilbudt vagter. Mit spørgsmål er så om jeg må tage vagter der mens jeg har barsel fra min 'hoved'arbejde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hey venner,

Jeg er offentlig ansat og har barsel derfra, jeg er også ansat som vikar i et vikarbureau hvor jeg nogen gange får tilbudt vagter. Mit spørgsmål er så om jeg må tage vagter der mens jeg har barsel fra min 'hoved'arbejde?

Sakset fra borger.dk

Kan jeg arbejde, mens jeg er på barsel?

Du må gerne arbejde, mens du er på barselsorlov. Så bliver dine barseldagpenge sat ned med de timer, du arbejder. Du kan forlænge din orlov med de timer, du arbejder, hvis du kan aftale det med din arbejdsgiver.

Eksempel:

Hvis du genoptager arbejdet på halv tid de sidste 10 uger af din orlov, vil du få udbetalt 50 pct. af dagpengene. Du kan forlænge orloven med 10 uger, hvor du fortsat arbejder på halv tid, hvis du kan aftale det med din arbejdsgiver.

Anmeld Citér

7. juni 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Sakset fra borger.dk

Kan jeg arbejde, mens jeg er på barsel?

Du må gerne arbejde, mens du er på barselsorlov. Så bliver dine barseldagpenge sat ned med de timer, du arbejder. Du kan forlænge din orlov med de timer, du arbejder, hvis du kan aftale det med din arbejdsgiver.

Eksempel:

Hvis du genoptager arbejdet på halv tid de sidste 10 uger af din orlov, vil du få udbetalt 50 pct. af dagpengene. Du kan forlænge orloven med 10 uger, hvor du fortsat arbejder på halv tid, hvis du kan aftale det med din arbejdsgiver.

Jeg får ikke barselsdagpenge. Jeg har 9 ugers barsel med fuld løn og 6 uger igen til næste år når min kone starter på arbejde efter sin barsel

Anmeld Citér

7. juni 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg får ikke barselsdagpenge. Jeg har 9 ugers barsel med fuld løn og 6 uger igen til næste år når min kone starter på arbejde efter sin barsel

Når du får fuld løn under barsel, så har din hoved arbejdsgiver ret til at få de barselsdagpenge som du skulle have haft i refusion. Så jeg tror ikke de vil blive særlig glade for at du arbejder andetsteds under din barsel, for så vil de få mindre i refusion uden du har arbejdet for dem. :/ 

Så du skal tale med din hovedarbejdsgiver om at du tager vagter eller aftale med vikarjobbet at de først skal udbetales når du kommer tilbage fra din barsel..  

Anmeld Citér

7. juni 2015

Anonym trådstarter

Tusinde tak for hjælpen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.