hjælp til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
10 svar
1 synes godt om
7. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi skal holde dåb midt i august.

planen er at det skal holdes hjemme for den nærmeste familie og et hold venner. Vi bliver ca 18.

havde tænkt at lave buffe.

med frikadeller, kyllinge file.

en kartoffelsalat

pastasalat

alm salat

brød.

og så et bar kager til kaffen.

er der noget i syntes mangler.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

Masig

hannetheis skriver:

planen er at det skal holdes hjemme for den nærmeste familie og et hold venner. Vi bliver ca 18.

en kartoffelsalat

pastasalat

alm salat

brød.

Synes det lyder fint og simpelt. Vi skal holde dåb her d. 20. Og vi griller bare et par pølser og får så lidt salat og kartoffelsalat + brød til og så kaffe og kage bagefter. Intet vildt.... hvis jeg absolut skal komme med en ting mere til jeres menu, ville det måske være noget oksekød af en art, men bestemt ikke nødvendigt...

Anmeld Citér

7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hannetheis skriver:

en kartoffelsalat

pastasalat

alm salat

brød.

Hm jeg tænker umiddelbart at det lyder af lidt lidt?

Tror en lun tærte (Eller flere afhængigt af hvor mange i bliver) ville være godt også. - Den kan jo evt laves i forvejen så den bare skal lunes på selve dagen

Anmeld Citér

7. juni 2015

hannetheis

Masig skriver:

Synes det lyder fint og simpelt. Vi skal holde dåb her d. 20. Og vi griller bare et par pølser og får så lidt salat og kartoffelsalat + brød til og så kaffe og kage bagefter. Intet vildt.... hvis jeg absolut skal komme med en ting mere til jeres menu, ville det måske være noget oksekød af en art, men bestemt ikke nødvendigt...

var også tanken med grill. Men med den danske sommer er den svær at regne med.

har også overvejet noget mørbrad til også.

vil bare heller ikke skulle stå og lave så meget på selve dagen.

og vores ovn er ikke den største så der er ikke plads til at varme så meget

Anmeld Citér

7. juni 2015

Masig

hannetheis skriver:

var også tanken med grill. Men med den danske sommer er den svær at regne med.

har også overvejet noget mørbrad til også.

vil bare heller ikke skulle stå og lave så meget på selve dagen.

og vores ovn er ikke den største så der er ikke plads til at varme så meget

Så lad være. Jeg synes det er helt fint. Der er jo ikke nogen der siger det skal være den helt store fest middag... Det skal jo bare være en hyggelig dag med familie (og venner for dem der inviterer dem med)... Også derfor vi har valgt at holde det så simpelt som muligt. Sidste gang fik vi "kun" pålægsbord, men alligevel endte det med at jeg stod i køkkenet hele dagen og sørgede for mad til gæsterne, og nåede slet ikke at tale med nogen overhovedet. Pludselig var alle kørt hjem, og jeg havde slet ikke "været med til festen" så at sige... Det gider jeg simpelthen ikke denne gang, derfor bliver det salat og kage der kan laves dagen i forvejen, og pølser som bare skal smides på et fad og så kan folk selv grille dem de vil have... Det bliver engangservice alt sammen, som bare skal smides ud bagefter, så der ikke er noget opvask og et køkken der skal ryddes op hele tiden... Igen, så simpelt som muligt, så jeg også selv får lidt ud af dagen og gæsterne... 

Anmeld Citér

7. juni 2015

hannetheis

Masig skriver:

Så lad være. Jeg synes det er helt fint. Der er jo ikke nogen der siger det skal være den helt store fest middag... Det skal jo bare være en hyggelig dag med familie (og venner for dem der inviterer dem med)... Også derfor vi har valgt at holde det så simpelt som muligt. Sidste gang fik vi "kun" pålægsbord, men alligevel endte det med at jeg stod i køkkenet hele dagen og sørgede for mad til gæsterne, og nåede slet ikke at tale med nogen overhovedet. Pludselig var alle kørt hjem, og jeg havde slet ikke "været med til festen" så at sige... Det gider jeg simpelthen ikke denne gang, derfor bliver det salat og kage der kan laves dagen i forvejen, og pølser som bare skal smides på et fad og så kan folk selv grille dem de vil have... Det bliver engangservice alt sammen, som bare skal smides ud bagefter, så der ikke er noget opvask og et køkken der skal ryddes op hele tiden... Igen, så simpelt som muligt, så jeg også selv får lidt ud af dagen og gæsterne... 

det kan jeg godt forstå. Syntes også det hurtigt kan blive for stort og prangende i stedet for intimt og hyggeligt.

og det er hyggen vi sætter mest pris på. Også derfor det skal gøres nemt.

Anmeld Citér

7. juni 2015

modesty

hannetheis skriver:

en kartoffelsalat

pastasalat

alm salat

brød.

Synes det lyder helt fint. 

Anmeld Citér

7. juni 2015

De3Guldklumper

Synes også det lyder fint dog tænkte jeg på pølsehorn hvis der er også kommer børn

Anmeld Citér

7. juni 2015

EnGodMor

Syntes det lyder super fint og dejligt simpelt. 

Plus at alle børn og voksne kan være med til den menu. 

Men vil så os sige, at brødet ikke må glemmes

Anmeld Citér

7. juni 2015

EnGodMor

Syntes det lyder super fint og dejligt simpelt. 

Plus at alle børn og voksne kan være med til den menu. 

Men vil så os sige, at brødet ikke må glemmes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.