Min søn der lige er fyldt 2 år har været ude for et uheld i dagplejens nye legestue - der ikke rigtig er en legestue men et gammelt posthus der ikke længere er i brug - det forlyder at vinduerne har været åben og dermed gennemtræk - der var nærmest flere voksne/dagplejere med kaffe og kringle en børn - vi får at vide at døren er smækket i pga gennemtrækket og vores dagplejer har været ude at putte en af de andre børn mens min søn står med fingrene i klemme - hvor lang tid er ikke til at sige - men meget blod og ringfingeren næsten sprækket helt op - 5 sting - spørgsmålet lyder : hvordan kan det ske - er ikke tryk ved at min søn skal tilbage når der åbenbart ikke er nogen der kigger efter ham - er der ikke nogle regler i dagplejekaffeklubben for det ? De kan da ikke have det ansvar hvis de holder øje med vores børn - nu er det en mindre by MEGET lokalt og man skal nok passe lidt på med hvem man nævner det for - overvejede juridisk vejledning - er der andre muligheder ?
Lisbeths svar
Hej !
Sikke en hård omgang for den lille mand. Han er sikkert nysgerrigt kravlet op og bang vinduet er smækket i. Det har gjort ondt. Som mor er det et chok at sådan noget kan ske, hvor der er flere voksne.
Der kan altid ske uheld, alligevel lyder det som der skal strammes lidt op.
Formålet med en legestue er at vænne børn til at være sammen med flere både børn og voksne. Det indebærer at de voksne skal holde øje med alle børnene og ikke kun deres egne.
I må have en snak både med jeres dagplejemor og med den pædagogiske konsulent som er i kommunen.
Der kan indskærpes, når en dagplejemor går ud med et andet barn, skal der aftales hvem som overtager ansvaret for de øvrige børn. Det vil give tryghed for både børn og voksne. Det er altid chokerende ,når der sker uheld og de skal forebygges .
Dagens program kan drøftes med dagplejekonsulenten. Hun kan rådgive om hvilke lege og samvær, der kan laves med sikkerheden i behold.
Held og lykke fremover med dagplejen og din søn.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér