Et valg omkring dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
10 svar
7 synes godt om
4. juni 2015

TNBC

Et hurtigt spørgsmål:

Du har et valg.
Lægerne fjerner dit barns øjne eller han dør af kræft?

Hvad ville du vælge?(ved godt at det måske er lidt groft skrevet)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Det burde der da overhovedet ikke være tvivl om......

Anmeld Citér

4. juni 2015

jenny4

Hvor er det en underlg tråd - hvad skal du bruge det til?

Selvfølgelig vil jeg redde mit barn. 

Anmeld Citér

4. juni 2015

Elgaard73

Uden tvivl, farvel til øjnene...

Anmeld Citér

4. juni 2015

TNBC

Mulllesmor skriver:

Det burde der da overhovedet ikke være tvivl om......

Det var præcis også min tanke(har ikke læst hele artiklen)

men det her starten af den(undskyld den store skrift):

On the face of it, it appears an impossible decision - to have your son's eyes removed consigning him to a life without sight, or risk him dying of cancer?

But for James and Fiona Morley-Smith, though heartbreaking, their decision was a simple one - they could not risk losing their son.

Anmeld Citér

4. juni 2015

TNBC

jenny4 skriver:

Hvor er det en underlg tråd - hvad skal du bruge det til?

Selvfølgelig vil jeg redde mit barn. 

Det er et spørgsmål, fordi jeg har læst en artikel omkring det.
Hvor der står at det er et umuligt valg.. (Fordi man skal forklare barnet at det aldrig vil se igen)

Anmeld Citér

4. juni 2015

lineog4

Det er ikke et umuligt valg, og egentlig heller ikke et svært valg. men det er et hårdt valg.

Jeg nåede at tænke mange tanker de timer de kæmpede for Lias liv, og også bagefter hvor der stadig var en masse hvis'er. 

Jeg ville ikke jave valgt livet, hvis det liv var som grøntsag, et liv med så ator en hjerneskade at mpske kun øjnene kunne bevæge sig (sådan en pige har jeg haft på et aflastningshjem for mange år siden). Min mand ville have taget mange flere chancer, hvor jeg heller ville have giver fred.

Men at miste synet, miste hørelsen, miste evnen til at gå, eller for den sags skyld få generelle indlæringsvanskeligheder (for der findes også udfordringer som ikke er så synlige). Ja det ligestiller jeg ikke med at blive en grøntsag og er til hver en tid at foretrække over døden. Hårdt at skulle forklare, ja men forestil dig så at skulle forklare dit barn at han/hun skal dø

Anmeld Citér

4. juni 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

On the face of it, it appears an impossible decision - to have your son's eyes removed consigning him to a life without sight, or risk him dying of cancer?

But for James and Fiona Morley-Smith, though heartbreaking, their decision was a simple one - they could not risk losing their son.

Men det er jo noget andet - at RISIKERE at miste ham til kræft. Det kommer da helt an på, om risikoen er 3 eller 30 %. I dit spørgsmål fremgik det, at døden var sikker. 

Anmeld Citér

4. juni 2015

TNBC

lineog4 skriver:

Det er ikke et umuligt valg, og egentlig heller ikke et svært valg. men det er et hårdt valg.

Jeg nåede at tænke mange tanker de timer de kæmpede for Lias liv, og også bagefter hvor der stadig var en masse hvis'er. 

Jeg ville ikke jave valgt livet, hvis det liv var som grøntsag, et liv med så ator en hjerneskade at mpske kun øjnene kunne bevæge sig (sådan en pige har jeg haft på et aflastningshjem for mange år siden). Min mand ville have taget mange flere chancer, hvor jeg heller ville have giver fred.

Men at miste synet, miste hørelsen, miste evnen til at gå, eller for den sags skyld få generelle indlæringsvanskeligheder (for der findes også udfordringer som ikke er så synlige). Ja det ligestiller jeg ikke med at blive en grøntsag og er til hver en tid at foretrække over døden. Hårdt at skulle forklare, ja men forestil dig så at skulle forklare dit barn at han/hun skal dø

Jeg har det helt på samme måde som dig, ja det er hårdt når hans ønske er at se igen (han er 7) men jeg ville til en hver tid vælge blindhed, døv osv over døden. . At skulle for tælle sit barn at det skal dø,  nør man kan tage et valg og det vil overleve, hvor kan man være i tvivl. Tænk på at fortælle søskende til barnet at man valgte døden, fordi mn ikke vilme have det skulle være blind. 

Men du har dit barn og det er vigtigst. (Og han klarer sog fint)

Anmeld Citér

4. juni 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Men det er jo noget andet - at RISIKERE at miste ham til kræft. Det kommer da helt an på, om risikoen er 3 eller 30 %. I dit spørgsmål fremgik det, at døden var sikker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.