Kære Alle
Jeg er i dag 11+6 og har læst rigtig mange steder at man fra ca. 11+0 skal kunne mærke sin livmoder. Jeg har fuldt alle de råd der er, om hvordan man mærker den bedst (ligge fladt på ryggen, fyldt blære, lige efter orgamse, trykke hårdt, følge navlen nedefter osv.) MENMENMEN, jeg kan stadig ikke mærke den. Nu bliver det lidt intimt: Jeg har et forholdvis polstret venusbjerg fra naturens side (selvom jeg er meget slank) og dette føler jeg måske er vokset lidt her de seneste dage. Så det stikker endnu mere ud end før. Det har jeg overvejet om kunne være livmoderen. Men denne "bakke" stopper altså lige præcis ved hårgrænsen (som et venusbjerg jo normalt gør) og jeg har læst at man skal kunne mærke "kanten" af livmoderen et par cm over hårgrænsen på nuværende tidspunkt. Det der gør mig endnu mere bekymret er så, at lige efter hårgrænsen, hvor livmoderen altså nu burde ligge og fylde, der går det nærmere "indad" eller "nedad", så det nærmere er en dal en end bakke, som jeg har læst mig til der gerne skulle være... Er simpelthen så bange for at det er gået i stå så og at baby ikke vokser som den skal (blev scannet 8+0 og der var alt fint...)... Hvad er jeres erfaringer? Råd? Andet? Alle svar modtages med kyshånd....
Knus fra en meget panisk gravid.
Anmeld
Citér