PANIK!!! Kan ikke mærke min livmoder?! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.358 visninger
11 svar
9 synes godt om
4. juni 2015

MK09

Kære Alle

Jeg er i dag 11+6 og har læst rigtig mange steder at man fra ca. 11+0 skal kunne mærke sin livmoder. Jeg har fuldt alle de råd der er, om hvordan man mærker den bedst (ligge fladt på ryggen, fyldt blære, lige efter orgamse, trykke hårdt, følge navlen nedefter osv.) MENMENMEN, jeg kan stadig ikke mærke den. Nu bliver det lidt intimt: Jeg har et forholdvis polstret venusbjerg fra naturens side (selvom jeg er meget slank) og dette føler jeg måske er vokset lidt her de seneste dage. Så det stikker endnu mere ud end før. Det har jeg overvejet om kunne være livmoderen. Men denne "bakke" stopper altså lige præcis ved hårgrænsen (som et venusbjerg jo normalt gør) og jeg har læst at man skal kunne mærke "kanten" af livmoderen et par cm over hårgrænsen på nuværende tidspunkt. Det der gør mig endnu mere bekymret er så, at lige efter hårgrænsen, hvor livmoderen altså nu burde ligge og fylde, der går det nærmere "indad" eller "nedad", så det nærmere er en dal en end bakke, som jeg har læst mig til der gerne skulle være... Er simpelthen så bange for at det er gået i stå så og at baby ikke vokser som den skal (blev scannet 8+0 og der var alt fint...)... Hvad er jeres erfaringer? Råd? Andet? Alle svar modtages med kyshånd....

Knus fra en meget panisk gravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2015

modesty

MK09 skriver:

Kære Alle

Jeg er i dag 11+6 og har læst rigtig mange steder at man fra ca. 11+0 skal kunne mærke sin livmoder. Jeg har fuldt alle de råd der er, om hvordan man mærker den bedst (ligge fladt på ryggen, fyldt blære, lige efter orgamse, trykke hårdt, følge navlen nedefter osv.) MENMENMEN, jeg kan stadig ikke mærke den. Nu bliver det lidt intimt: Jeg har et forholdvis polstret venusbjerg fra naturens side (selvom jeg er meget slank) og dette føler jeg måske er vokset lidt her de seneste dage. Så det stikker endnu mere ud end før. Det har jeg overvejet om kunne være livmoderen. Men denne "bakke" stopper altså lige præcis ved hårgrænsen (som et venusbjerg jo normalt gør) og jeg har læst at man skal kunne mærke "kanten" af livmoderen et par cm over hårgrænsen på nuværende tidspunkt. Det der gør mig endnu mere bekymret er så, at lige efter hårgrænsen, hvor livmoderen altså nu burde ligge og fylde, der går det nærmere "indad" eller "nedad", så det nærmere er en dal en end bakke, som jeg har læst mig til der gerne skulle være... Er simpelthen så bange for at det er gået i stå så og at baby ikke vokser som den skal (blev scannet 8+0 og der var alt fint...)... Hvad er jeres erfaringer? Råd? Andet? Alle svar modtages med kyshånd....

Tag det roligt.  Kroppe er forskellige og alt det dér med hvad man skal kunne og hvad man ikke skal kunne og hvilken størrelse det ene og det andet skal være, er kun tommelfingerregler. Jeg er sikker på at alt er som det skal være. Og du skal vel til nakkefold lige om lidt?

Anmeld Citér

4. juni 2015

Holst85

Det første jeg tænker, hvorfor har du behov for at mærke den?? 

Er da også sikker på at alt er som det skal være.. 

Anmeld Citér

4. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er helt rigtigt at man omkring 2. Trimester kan begynde at mærke livmoderen. Men det er jo kun(!) lige over skambenet. Altså meget meget lidt over skambenet. Jeg tror du har bedre held om et par uger

Polstringen det sidder dernede sidder uden på et ben(skambenet) så tænker det nok er lidt svært for livmoderen at skubbe til det. Mon ikke bare det er kroppen der omlagrer noget af depotet? 

Jeg syntes det var hyggeligt at følge med i udviklingen via livmoderens størrelse ligesom du, men så tidligt i graviditeten er jeg bange for at det kun vil skabe bekymring

Anmeld Citér

4. juni 2015

Sandratoft

MK09 skriver:

Kære Alle

Nu jeg tænker over det, så læste jeg også det med at man kunne mærke sin livmoder omkring 2 trimester, det er noget med at den er på størrelse med en appelsin? 

Men... Jeg kunne altså ikke mærke noget som helst, det var først da maven begyndte at blive tydelig, der omkring uge 20. 

Jeg kan selvf ikke garantere at alt er godt ved dig, men jeg tror det  

Anmeld Citér

4. juni 2015

JH12

Jeg er idag 36+4 og jeg aner ikke hvad man skal mærke efter for at mærke livmoderen, har prøvet lige siden jeg blev gravid for at mærke noget der vokset, men det er aldrig lykkes mig.. Så var jeg dig ville jeg slappe fuldstændig af 

Anmeld Citér

4. juni 2015

CLB

Jeg er helt enig og i sammen situation som overstående! (:

Er i uge 32. og har heller aldrig fundet livmoderen (:

Anmeld Citér

4. juni 2015

xStinepigen

MK09 skriver:

Kære Alle

Jegcstarted det på samme måde, først jer i uge 13 jeg kan mærke at området er lidt hårdere

Anmeld Citér

4. juni 2015

MK09

Tak for jeres svar. Under normale omstændigheder ville jeg nok heller ikke obsess`e over sådan noget. Men da jeg har haft en stort set symptomfri graviditet indtil videre kunne det være rart at have et eller andet positivt tegn at går efter, på at alt er som det skal være... Jeg skal til nakkefold på tirsdag og er sindssygt nervøs for dette. Jeg har for nogle måneder siden haft en MA, hvor vi tidligere havde set liv. Så behovet for at mærke at alt går som det skal er derfor stort.

Anmeld Citér

4. juni 2015

MK09

Holst85 skriver:

Det første jeg tænker, hvorfor har du behov for at mærke den?? 

Er da også sikker på at alt er som det skal være.. 

Hvorfor jeg har behov for at mærke den? Fordi det er et tegn på at alt er godt og vokser som det skal og det står mange steder at det burde man kunne nu. Det er vel logisk nok, tænker jeg. Som gravid tænker jeg, at du kender til nervøsiteten for om alt er som det skal være. Ellers er du da meget heldig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.