Eksperthjælp: Jeg er gravid - hvor store er mine chancer for at det kommer til at gå godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. juni 2015

Tina Sandager

Hejsa! :-)
Jeg har fået 2 x positive teste idag, med meget tydelig streg på begge. Den ene var med morgen urin og den anden var taget til middag. Spørgsmålet er bare : jeg burde først få min menstruation om 3 dage, hvor store odds er der for min graviditet bliver til noget? Jeg er 20 år gammel, hverken ryger el. drikker og er normal vægtig, men har det meget at sige med om ægget sætter sig bedre fast? :-)

Tinas svar

Kære dig,

Tillykke med din graviditet. Det lyder som om du har et højt udgangs HCG (grav hormon) fordi du allerede tester klart positivt 3 dage før forventet menstruation.Det er en god ting og kan tyde på en sund graviditet.

Du er meget ung og hverken ryger eller drikker - det er også gode tegn, og giver dig gode chancer for at få et sundt barn.

Men når det så er sagt, så er statistikken også sådan at hver 3. graviditet går til grunde inden 12 grav uge - men mange af de graviditeter bliver ikke opdaget af kvinden fordi man tror at man bare har fået en lidt forsinket menstruation.

Så alt i alt, så har du gode chancer - men det er umuligt at spå om noget - især om fremtiden. Det er meget sjældent at man aborterer efter 12 uge.

Held og lykke med det hele.

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.