Ang uddannelse og su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej,

håber i kan hjælpe os, vi går med ideen om at tage AVU og friske de enkle basis fag op igen, har været til møde derover, og de kunne se at det var en go ide og så kunne man bare hoppe fra hvis der kom et arbejde.

meningen med det er, at min dp sats stopper nu her og så vil jeg gerne igang med at lave noget, da det ikke har lykkes mig at få job mens jeg har gået hjemme på dp. kun praktik og løntilskud perioder.

og min veninde har endt barsel og er derefter ikke berettet til nogen yderlser, og hun samtidligt med bor med far/kæreste til barnet.k 

mit spørgsmål er så? hvad er jeg berettet til ang su og jeg bor alene med mit barn? - jeg kan ikke rigtig komme frem til noget inde på su.dk (forstår i hvertfald ikke hvad de mener)

og hvordan ser det ud hvis man bor sammen med faren/kæreste som er i fast arbejde? (et spørgsmål fra veninde, som også skal på skole bænkken igen)

håber i kan hjælpe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

ErDetSnartNU

En enkelt googlesøgning med ordene "Su + enlig forsørger": http://www.su.dk/SAERLIGSTOETTE/SATSER/Sider/default.aspx

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mia&Allan

Hvis du er enlig får du dobbelt su sats - dvs 2 gange 5900kr. 

Din veninde får en almindelig su på 5900kr. 

Man kan få su lån på ca 3500 og har man barn/børn kan man få yderligere 1500 i su lån.

derudover kan du som enlig jo få hjælp iform af boligstøtte osv.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Mia&Allan skriver:

Hvis du er enlig får du dobbelt su sats - dvs 2 gange 5900kr. 

Din veninde får en almindelig su på 5900kr. 

Man kan få su lån på ca 3500 og har man barn/børn kan man få yderligere 1500 i su lån.

derudover kan du som enlig jo få hjælp iform af boligstøtte osv.

Ryger børnetilskuddet ikk når man får dobbelt su

Anmeld Citér

4. juni 2015

Mia&Allan

Anonym skriver:

Ryger børnetilskuddet ikk når man får dobbelt su

Nej du ka få alm børnetilskud + ekstra ordinært tilskud som enlig. Mener faktisk det ska være godkendt før du ka få dobbelt su 

Anmeld Citér

14. august 2015

Nr. 4 på vej

Anonym skriver:

Hej,

håber i kan hjælpe os, vi går med ideen om at tage AVU og friske de enkle basis fag op igen, har været til møde derover, og de kunne se at det var en go ide og så kunne man bare hoppe fra hvis der kom et arbejde.

meningen med det er, at min dp sats stopper nu her og så vil jeg gerne igang med at lave noget, da det ikke har lykkes mig at få job mens jeg har gået hjemme på dp. kun praktik og løntilskud perioder.

og min veninde har endt barsel og er derefter ikke berettet til nogen yderlser, og hun samtidligt med bor med far/kæreste til barnet.k 

mit spørgsmål er så? hvad er jeg berettet til ang su og jeg bor alene med mit barn? - jeg kan ikke rigtig komme frem til noget inde på su.dk (forstår i hvertfald ikke hvad de mener)

og hvordan ser det ud hvis man bor sammen med faren/kæreste som er i fast arbejde? (et spørgsmål fra veninde, som også skal på skole bænkken igen)

håber i kan hjælpe.

Hej kommende SU-modtager

jeg er selv under uddannelse og alene med mine børn. Når man er alene med sine børn og studerer på en SU-berettigede uddannelse kan du få dobbelt SU. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men tror at uanset alder så er satsens den dobbelte når man er enlig forsørger.

Bor du sammen med din kæreste som har arbejde får du alm. SU, altså ingen forsørger tillæg.

bor du derimod sammen med en anden SU-modtager kan man få et forsørgertillæg. Altså et par der bor sammen og begge modtager SU, kan man få et forsørger tillæg oveni. Ved dog ikke om det er begge forældre der kan få tillægget eller om der kun udbetales et tillæg pr. forældrepar. Men du kan få mange svar på forskellige ting inde på SU.dk

pøj pøj med det��

Anmeld Citér

15. august 2015

Mettefpigen

Du kan "nøjes" med 17 timer når dit barn er under 7 år...

Me du får dobbelt su, plus Ca 4500 i lån (hvis du vælger det) som enlig 

Din veninde vil kunne få alm su...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.