Folsyre og vitaminer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
10 svar
2 synes godt om
3. juni 2015

Mullesmith

jeg vil lige høre hvordan det er med ekstra vitaminer og folsyre i graviditeten? Nu gik det så lynhurtig med at blive gravid at jeg slet ikke var forberedt på sådan noget. Jeg spiser normal sund kost og godt med grøntsager. Tager i vitaminer og folsyre? Er det nødvendigt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

SaraSH

Ned på apoteket og køb 'gravid vitamin' og 'gravid jern'  

Anmeld Citér

3. juni 2015

Tøs85

Mullesmith skriver:

jeg vil lige høre hvordan det er med ekstra vitaminer og folsyre i graviditeten? Nu gik det så lynhurtig med at blive gravid at jeg slet ikke var forberedt på sådan noget. Jeg spiser normal sund kost og godt med grøntsager. Tager i vitaminer og folsyre? Er det nødvendigt?

Jeg spiser vitamin total som indeholder folsyre, men ved faktisk ikke om det er godt nok.. Glemte at spørge lægen sidst jeg var der..

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mom2

Mullesmith skriver:

Ja for under graviditet skal du have ekstra D-vitamin. Almindelig Livol multivitamin eller dem til gravide og så jern er dog fint, du behøver ikke købe de dyre gravitamin.
Kan desuden varmt anbefale Amino jern, som er mildere mod maven end andre og nemmere optages

Anmeld Citér

3. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja jeg tog gravitmin(vitaminpiller med den anbefalede mængde af folinsyre) og jern. Jern fra 10. uge. Eller 11... Tror jeg begyndte 10+0 altså starten af 11. uge.

dejligt at du spiser sundt og varieret, det vil helt klart være en fordel for baby

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mullesmith

SDD skriver:

Ja jeg tog gravitmin(vitaminpiller med den anbefalede mængde af folinsyre) og jern. Jern fra 10. uge. Eller 11... Tror jeg begyndte 10+0 altså starten af 11. uge.

dejligt at du spiser sundt og varieret, det vil helt klart være en fordel for baby

Måske jeg skal spørge lægen også! Er sku bare så glemsom med de vitaminpiller, så vil jeg hellere spise mig til vitaminerne 

Anmeld Citér

3. juni 2015

lillelille

Jeg har taget folinsyre i de sidste 4 måneder, men nu da jeg har tested positivt tager jeg gravitamin (1 per dag), fiskolie capsle (1 per dag) og B-complex (2 per dag). Jeg tager b-complex fordi jeg har haft problem med mit hår, men sidste gang jeg var gravid så blev mit hår meget bedre så jeg tænker at jeg måske holder op med at tage b-complex..

Anmeld Citér

3. juni 2015

gokkelok

400 mikg Folinsyre til og med 1. Trimester, 40-50 mig jern fra uge 10 og 10 mikg d-vitamin igennem hele graviditeten. 

Det er det vigtigste og det Sundhedsstyrelsen anbefaler. Hvis du ellers spiser sundt med mange grøntsager og frugt er der ikke grund til at tage en multivitamin 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mullesmith

gokkelok skriver:

400 mikg Folinsyre til og med 1. Trimester, 40-50 mig jern fra uge 10 og 10 mikg d-vitamin igennem hele graviditeten. 

Det er det vigtigste og det Sundhedsstyrelsen anbefaler. Hvis du ellers spiser sundt med mange grøntsager og frugt er der ikke grund til at tage en multivitamin 

Ok  takker

Anmeld Citér

3. juni 2015

Krydserfingre

Mullesmith skriver:

Er det ikke din anden graviditet? For så skal du vel bare gøre det samme som sidst 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.